2012-09-13, 21:12
Bannlyst
Hej på er!

Jag har snusat i cirkus 1 år nu, och jag lyfte igår på läppen och upptäckte att jag har en grop i läppen på höger sida. Gropen är alltså i läppen och inte i tandköttet och är formad ungefär som en prilla. Och jag har börjat nojja lite nu hehe...
Finns det någon här med erfarenhet som vet hur jag skall gå till väga för att förhindra att jag snusar hål på läppen? Jag snusar just nu mer på vänster sida för att inte slita mer på min högra. Jag snusar Ettan portion och Röda Lacket lös.

/Purrkurr
Citera
2012-09-13, 21:14
Medlem
MadDog76s avatar
tycker det är skumt att du fått det i ett så pass tidigt skede. Att ha snusat i 1 år är ju knappast någon längre tid. Antar att du får låta läppen "vila" lite och under tiden snusa på andra sidan.
Citera
2012-09-13, 21:15
Medlem
Borne27s avatar
Min tandläkare sa att det nyttigaste är att byta sida varje vecka
Citera
2012-09-13, 21:19
Bannlyst
@Maddog
Men om jag nu låter läppen vila, kommer den att läka då?
Citera
2012-09-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purrkurr
@Maddog
Men om jag nu låter läppen vila, kommer den att läka då?
Det är vävnad som dött pga att blodkärlen krympt, "gropen" finns kvar även om du slutar.
Citera
2012-09-13, 21:37
Bannlyst
@GJJ
Vad berör detta på? För intensivt snusande? Kommer den att växa ifall jag fortsätter ha prillan på samma ställe?
Citera
2012-09-13, 22:19
Medlem
Konfrontations avatar
Byt sida efter varje prilla och försök undvika att sova med snus i, så reduceras skadan som åsamkas på tandkött och överläpp.
Citera
2012-09-13, 23:20
Medlem
Wosps avatar
Att byta sida då och då är väll ganska så bra om man vill slippa stora gropar.
Citera
2012-09-13, 23:30
Medlem
PositiveNegatives avatar
Jag upplever att White fräter mycket mer på läppen. Eftersom du bara snusat i ett år drar jag slutsatsen att det är white du snusar, byt till lös eller original! Och som de andra säger.. byt sida.
Citera
2012-09-13, 23:41
Medlem
storspoven2ks avatar
Vad spelar det för roll då? Ingen ser den och gropen är ju bara praktisk
Citera
2012-09-14, 01:04
Medlem
umeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
Jag upplever att White fräter mycket mer på läppen. Eftersom du bara snusat i ett år drar jag slutsatsen att det är white du snusar, byt till lös eller original! Och som de andra säger.. byt sida.

Tycker också att white skaver mer på tandköttet och jag får även ömmare tandhalsar. Original formar sig bättre och fukten smeker slemhinnorna lite lenare än en torr vit påse. Lös är i mitt tycke värst mot läppen och tandköttet efter ett tag.
Citera
2012-09-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umek
Tycker också att white skaver mer på tandköttet och jag får även ömmare tandhalsar. Original formar sig bättre och fukten smeker slemhinnorna lite lenare än en torr vit påse. Lös är i mitt tycke värst mot läppen och tandköttet efter ett tag.

Samma här med White. Klarar inte av att snusa det.

Och till TS. Byt sida eller sluta snusa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in