2012-09-13, 11:55
Medlem
Hej det är så att jag tror att jag är gravid. Känner de på mig och har ont i brösten o humöret svänger som aldrig förr. Jag gjorde test idag som va negativt. Idag ska vara min dag för mens enligt kalender metoden. Men brukar dock ligga en vecka senare än det.

Kan de visa sig att jag faktiskt är gravid om jag gör ett nytt om en vecka eller ska ja helt enkelt ge upp? Har haft oskyddat sex hela månaden och har inte haft svårt o bli gravid innan. Har en dotter och en abort bakom mig och de är dom enda gångerna ja haft oskyddat .

Något annan i samma sits? Eller som vart o fått positivt sen??
Citera
2012-09-13, 11:58
Medlem
Zijns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madds89
Hej det är så att jag tror att jag är gravid. Känner de på mig och har ont i brösten o humöret svänger som aldrig förr. Jag gjorde test idag som va negativt. Idag ska vara min dag för mens enligt kalender metoden. Men brukar dock ligga en vecka senare än det.

Kan de visa sig att jag faktiskt är gravid om jag gör ett nytt om en vecka eller ska ja helt enkelt ge upp? Har haft oskyddat sex hela månaden och har inte haft svårt o bli gravid innan. Har en dotter och en abort bakom mig och de är dom enda gångerna ja haft oskyddat .

Man kan få ett falskt negativt svar men praktiskt taget aldrig ett falskt positivt svar. De flesta (men inte alla) kan inte få ett svar förns efter mensen skall anlända - om du vet med dig att du brukar vara en vecka sen så har du ju en längre "menskalender" och isåfall kan det fortfarande visa positivt vid ett senare tillfälle.
Senast redigerad av Zijn 2012-09-13 kl. 12:00.
Citera
2012-09-13, 12:01
Medlem
Hydroliciouss avatar
Citat:

Svårt att säga. Hur länge har du känt dig gravid? Flickvännen tog grav test som visade negativt några dagar efter vårt senaste oskyddade sex men hon känner ännu att hon vekligen är gravid så får bli nytt grav test imorgon. Kan tilläggas att hon är två veckor sen också. Känner du att det verkligen är så så vänta en vecka eller två och gör ett nytt.
Citera
2012-09-13, 12:17
Medlem
Ja, jag får helt enkelt göra ett nytt om en vecka o så ifall symptomen är kvar. Kan ju vara sken gravid oxå kanske? Men vi får helt enkelt vänta. De e så frustrerande dock när man känner o tror att de verkligen är så.
Citera
2012-09-13, 13:05
Medlem
provocative77s avatar
Vet inte om utvecklingen gått framåt. Men de där hemmatesterna brukar kunna ljuga friskt om man tar dem innan mensen skulle ha varit. Kan bero på halten av hormoner i kroppen som är för låga.
Är man osäker kan man alltid ta ett blodprov på vårdcentralen.
Citera
2012-09-14, 23:53
Medlem
Hydroliciouss avatar
Citat:
Ja, jag får helt enkelt göra ett nytt om en vecka o så ifall symptomen är kvar. Kan ju vara sken gravid oxå kanske? Men vi får helt enkelt vänta. De e så frustrerande dock när man känner o tror att de verkligen är så.

Det visade positivt, och som provocative sa, det kan visa falskt negativt (aldrig hört om falskt positivt) om inte tiden för ens mens har varit.
Citera
2012-09-16, 09:39
Medlem
Ronilles avatar
Efter att ha varit test-narkoman pga OBL så kan jag intyga att jodå, vissa tester kan visa falska resultat oavsett de är negativa eller positiva.

RFSL-test har visat positivt två gånger vid två olika cyklar men när jag äntligen blev gravid och testade på beräknad mens dag, ja då var det negativt.

Vissa test är skit helt enkelt. Köp ett par olika och testa med morgonurin. Sedan ringer du MVC för blodprov och VUL så du får veta.
Citera
2012-09-16, 11:50
Medlem
Biomasss avatar
Varför gör du inte ett nytt test istället då? Din fullständigt slynaktiga historia är varken intressant eller relevant i den här situationen. Håll det för dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in