2012-09-13, 11:55
Medlem
Hej det r s att jag tror att jag r gravid. Knner de p mig och har ont i brsten o humret svnger som aldrig frr. Jag gjorde test idag som va negativt. Idag ska vara min dag fr mens enligt kalender metoden. Men brukar dock ligga en vecka senare n det.

Kan de visa sig att jag faktiskt r gravid om jag gr ett nytt om en vecka eller ska ja helt enkelt ge upp? Har haft oskyddat sex hela mnaden och har inte haft svrt o bli gravid innan. Har en dotter och en abort bakom mig och de r dom enda gngerna ja haft oskyddat .

Ngot annan i samma sits? Eller som vart o ftt positivt sen??
Citera
2012-09-13, 11:58
Medlem
Zijns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madds89
Hej det r s att jag tror att jag r gravid. Knner de p mig och har ont i brsten o humret svnger som aldrig frr. Jag gjorde test idag som va negativt. Idag ska vara min dag fr mens enligt kalender metoden. Men brukar dock ligga en vecka senare n det.

Kan de visa sig att jag faktiskt r gravid om jag gr ett nytt om en vecka eller ska ja helt enkelt ge upp? Har haft oskyddat sex hela mnaden och har inte haft svrt o bli gravid innan. Har en dotter och en abort bakom mig och de r dom enda gngerna ja haft oskyddat .

Man kan f ett falskt negativt svar men praktiskt taget aldrig ett falskt positivt svar. De flesta (men inte alla) kan inte f ett svar frns efter mensen skall anlnda - om du vet med dig att du brukar vara en vecka sen s har du ju en lngre "menskalender" och isfall kan det fortfarande visa positivt vid ett senare tillflle.
Senast redigerad av Zijn 2012-09-13 kl. 12:00.
Citera
2012-09-13, 12:01
Medlem
Hydroliciouss avatar
Citat:

Svrt att sga. Hur lnge har du knt dig gravid? Flickvnnen tog grav test som visade negativt ngra dagar efter vrt senaste oskyddade sex men hon knner nnu att hon vekligen r gravid s fr bli nytt grav test imorgon. Kan tillggas att hon r tv veckor sen ocks. Knner du att det verkligen r s s vnta en vecka eller tv och gr ett nytt.
Citera
2012-09-13, 12:17
Medlem
Ja, jag fr helt enkelt gra ett nytt om en vecka o s ifall symptomen r kvar. Kan ju vara sken gravid ox kanske? Men vi fr helt enkelt vnta. De e s frustrerande dock nr man knner o tror att de verkligen r s.
Citera
2012-09-13, 13:05
Medlem
provocative77s avatar
Vet inte om utvecklingen gtt framt. Men de dr hemmatesterna brukar kunna ljuga friskt om man tar dem innan mensen skulle ha varit. Kan bero p halten av hormoner i kroppen som r fr lga.
r man osker kan man alltid ta ett blodprov p vrdcentralen.
Citera
2012-09-14, 23:53
Medlem
Hydroliciouss avatar
Citat:
Ja, jag fr helt enkelt gra ett nytt om en vecka o s ifall symptomen r kvar. Kan ju vara sken gravid ox kanske? Men vi fr helt enkelt vnta. De e s frustrerande dock nr man knner o tror att de verkligen r s.

Det visade positivt, och som provocative sa, det kan visa falskt negativt (aldrig hrt om falskt positivt) om inte tiden fr ens mens har varit.
Citera
2012-09-16, 09:39
Medlem
Ronilles avatar
Efter att ha varit test-narkoman pga OBL s kan jag intyga att jod, vissa tester kan visa falska resultat oavsett de r negativa eller positiva.

RFSL-test har visat positivt tv gnger vid tv olika cyklar men nr jag ntligen blev gravid och testade p berknad mens dag, ja d var det negativt.

Vissa test r skit helt enkelt. Kp ett par olika och testa med morgonurin. Sedan ringer du MVC fr blodprov och VUL s du fr veta.
Citera
2012-09-16, 11:50
Medlem
Biomasss avatar
Varfr gr du inte ett nytt test istllet d? Din fullstndigt slynaktiga historia r varken intressant eller relevant i den hr situationen. Hll det fr dig sjlv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in