• 1
  • 2
2005-03-29, 18:40
Bannlyst
Det finns ju många risker med att sälja droger, och om en eller flera av kunderna har span på sig knyts "nätet" ihop ganska snabbt.
Det perfekta vore ju egentligen ett helt IT-baserat system som inte involverade telefoner! Det här är såklart enbart kul spekulationer, för jag själv har aldrig sysslat med att sälja

Skulle man lärt känna X antal personer IRL som visat sig vara pålitliga, och dessutom har tilgång till dator, skulle dessa personer kunna få tillgång till ett krypterat forum där försäljningen skulle ske. Maxantalet användare skulle vara runt 50-60 stycken storkonsumenter. Distributionen av drogerna skulle ske via post, betalning ske via paypal.

Undra just om det finns några som kör på det sättet? Det skulle vara tämligen riskfritt. inga transaktioner kan spåras via banken, ingen spring in och ut i en speciell lägenhet osv. Dessutom skulle antagligen ett visst urval ske genom själva metoden. jag inbillar mig att de som har dator och uppkoppling och betalkort är någorlunda socialt etablerade och inte den typen som sålt sin cd-bandspelare för en fix
Citera
2005-03-29, 18:43
Medlem
det mest riskfria vore nog i ett land där det är lagligt, eller som du skriver på internet med diverse säkerhets tillämpningar och några kurirer utomlands

paypal rekommderar jag inte eftersom spårnings möjligheterna är alldeles för lätta för polisen att inte orka med ett mail för att få reda på vem det är som har ett visst konto
Citera
2005-03-29, 22:52
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVägrare
paypal rekommderar jag inte eftersom spårnings möjligheterna är alldeles för lätta för polisen att inte orka med ett mail för att få reda på vem det är som har ett visst konto

Då säljaren måste veta köparens hemmadress så kan man med fördel ge ut säljarens adress också. Är det gjort så kan man posta pengarna direkt.

O.t.
Har suttit i tre-fyra timmar nu och skissat på, samt gått igenom detta eländiga men högst intressanta problem. Jag har en halvkokt lösning klar men det återstår en riskanalys.. ..Om endast det varit något bra på teve så hade jag inte behövt gå djävulens ärenden med att sprida knark och elände över jordens yta
Citera
2005-03-30, 00:04
Medlem
Om det är mindre försälning så tror iallafall jag att bästa sättet är att 1 person har grejerna och några som hämtar kanske 10or från den och säljer.

Större mängder vorde vara ett bra sätt o sälja över irc eller flashback.
Men går ju inte skaffa sig nya kunder hela tiden för tillslut kommer ju fel kund.
Men annonsera nya när det behövs så borde väll det gå bra

Edit: är i fyllan för första gången på ett bra tag så ursäkta om ja svamlar eller så.
Citera
2005-03-30, 00:23
Medlem
organiss avatar
krypterat och låst forum för ickemedlemmar där treffar bestäms och kunderna kan få stora toppics på vad som finns hemma hos försäljaren och priser.

är man en kretts med ett hundratal personer i samma stad och alla skulle kunna hålla käften skulle det kunna va nåt
Citera
2005-03-30, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av organis
krypterat och låst forum för ickemedlemmar där treffar bestäms och kunderna kan få stora toppics på vad som finns hemma hos försäljaren och priser.

är man en kretts med ett hundratal personer i samma stad och alla skulle kunna hålla käften skulle det kunna va nåt
Tills den dagen någon får sin dator beslagtagen av snuten...
Citera
2005-03-30, 01:01
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labil?
Tills den dagen någon får sin dator beslagtagen av snuten...

Eller så designar man systemet utifrån att allt som kan hända kommer att hända.

Tims drogdistributionsproblem går med säkerhet att lösa
Citera
2005-03-30, 01:05
Medlem
TomiXs avatar
Bör väl gå att göra så alla filer som man fick till sin dator via "forumet" raderas när man loggar ut?

Eller så är regel att man sitter på Internetcafé

En trevlig idé ivilketfall. Men jag tror att det skulle spruckit efter en tid, men då kanske det redan genererat såpass mkt pengar så det vore värt det..
Citera
2005-03-30, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Då säljaren måste veta köparens hemmadress så kan man med fördel ge ut säljarens adress också. Är det gjort så kan man posta pengarna direkt.
skojar du? en seriös säljare skulle aldrig ge ut något som kan röja hans identitet. Det är säljaren som står för riskerna och de små köparna som inte kan förstå det får gå nån annanstans.
Det finns flertalet ställen där man kan köpa narkotika klassade droger på internet redan, som polisen har väldigt svårt att få tag på vem ägaren av sidan är, av olika anledningar.
Citera
2005-03-30, 01:17
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyVägrare
skojar du? en seriös säljare skulle aldrig ge ut något som kan röja hans identitet. Det är säljaren som står för riskerna och de små köparna som inte kan förstå det får gå nån annanstans.
Det finns flertalet ställen där man kan köpa narkotika klassade droger på internet redan, som polisen har väldigt svårt att få tag på vem ägaren av sidan är, av olika anledningar.
vilken sida är det? skulle vatt kul att se hur det såg ut.
Citera
2005-03-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorrissonE
vilken sida är det? skulle vatt kul att se hur det såg ut.
haha skitkul, eller hur. nej även om jag hade vetat någon specifik hemsida så skulle jag inte skriva ned det här på ett forum. Back to topic
Citera
2005-03-30, 01:36
Medlem
Unbalanceds avatar
Jag skulle inte förvånas om detta redan existerar, finns ju som sagt brädor där
försäljning pågår öppet - där säljaren annonserar ut om droger och lämnar mail adresser till krypterad mail .

Men jag tror inte det skulle vara allt för svårt för tex. polis att skapa en infiltratör som sedan skulle ta säljare efter säljare .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in