2002-11-19, 09:00
Medlem
I Aftonbladet och Expressen kan man läsa om tre EF-studenter som blir utvisade för att ha gjort en hemmavideo på skoj.
Det är tydligen farligt att spela in amatörvideos i USA....

http://expressen.se/article.asp?id=129897
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,228480,00.html

Vet inte vem som har minst humor, FBI eller Paret Thurston som var värdar för två av ungdomarna, men annars kan man ju alltid fråga Gary Thurston som finns på denna sidan:
http://www.upha.com/board_members.htm
(själv tror jag att han käkat för mycket piller på jobbet)
Citera
2002-11-19, 09:46
Medlem
...två små bilder på de farliga grabbarna...

Citera
2002-11-19, 10:48
Medlem
Dylans avatar
Ganska osmaklig video in light of recent events. De skulle förtjäna ett par månader på Guantanamo.

Att det skulle röra sig om utvisning är dessutom rent faktafel. De små krypen flydde ju självmant hem så fort som möjligt med svansen mellan benen - och hade de inte gjort det hade de blivit hemskickade av EF och inte utvisade av INS:

Citat:
EX:
Innan EF hann verkställa sitt beslut att skicka hem studenterna så åkte de hem.

AB:
Enligt tidningen valde åklagaren att inte väcka åtal eftersom pojkarna återvänt till sina hemländer.
Citera
2002-11-19, 11:44
Medlem
xatrixs avatar
Jag tycker det var kul...nästan så man har lust att göra något liknande och sprida det på nätet. Borde kunna gå som en löpeld - sen får man väl se när SÄPO ringer på dörren...
Citera
2002-11-19, 12:20
Medlem
Fan killarna har ju gjort en teaterpjäs, HUNT 'EM DOWN!

Hehe, nu börjar USA bli lika "läskiga" som gamla Sovjetunionen...
Citera
2002-11-19, 15:07
Medlem
Citat:
De greps som misstänkta för att ha spridit terroristpropaganda via internet.

Är det någon som har hittat den här filmen någonstans? Skulle gärna vilja se den!

Missförstå mig inte, jag älskar USA, men jag älskar också humor. Skulle vilja se om den är nåt skoj.
Citera
2002-11-19, 17:15
Medlem
Wargroos avatar
Ännu en gång bevisas det hur viktigt det är att läsa hela artikeln när man läser aftonbladet. Man inleder med stor rubrik: "17-årig svensk utvisad från USA- efter terrorskämt". I ingressen står det: "En 17-årig svensk utbytesstudent har förhörts av FBI och tvingats lämna USA efter misstankar om terrorhot.". Men längst ner i artikeln står det konstigt nog att pojkarna själva valt att lämna landet, kanske av fruktan för represalier för sitt skämt, men de har således inte utvisats ur USA.

Mycket underligt, undrar om jornalisterna ens läser igenom sina egna texter numera och kollar upp eventuella motsägelser. ops:
Citera
2002-11-19, 18:16
Medlem
jks avatar
Råkade ut för en liknande grej för många år sedan. Jag och några polare spelade in en "skämtvideo". Grejen var bara att vi råkade glömma Hobex-klockan av typ dynamitbombsmodell utanför polishuset. På morgonen utrymdes kvarteret och snutens bombgrupp sköt sönder min fina klocka :cry:

Vad onda dom e
Citera
2002-11-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Ganska osmaklig video in light of recent events. De skulle förtjäna ett par månader på Guantanamo.

Att det skulle röra sig om utvisning är dessutom rent faktafel. De små krypen flydde ju självmant hem så fort som möjligt med svansen mellan benen - och hade de inte gjort det hade de blivit hemskickade av EF och inte utvisade av INS:
Vadå osmaklig, är det nuförtiden brottsligt att ha dålig smak??? De verkade ju bara köra på en skön Monty Python-stil, kan man inte längre skämta med amerikanerna bara för att flygplanskapningarna skedde?

Jag tror då att hoppet om en kulturell och intelektuell förbättring för amerikanerna har försvunnit i takt med brölandet om "Hunt 'em down!" USA bara alienerar sig mer och mer från Europa och resten av omvärlden.
Citera
2002-11-20, 23:35
Medlem
ja det är ju klart, att göra en film om hur talibaner krashar flygplan i amerikanska hus är ju hur osmakligt som hellst, men däremot är det humor på hög nivå när filmerna går ut på att elitsoldater från usa skjuter på somalier med hemmagjorda gevär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in