• 1
  • 2
2012-09-12, 19:25
Medlem
Vilken sidan kan man kolla vad en viss person har för registreringsnummer på bilen?
Alltså om man har namn, adress och personummer. Tacksam för svar.
Citera
2012-09-12, 19:31
Medlem
Går ej.
Citera
2012-09-12, 19:32
Medlem
Ersattarens avatar
Seriöst?

Googla för fan.

Utav alla jävla dumma frågor som dessa så måste jag säga denna slår de andra med hästlängder
Citera
2012-09-12, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ersattaren
Seriöst?

Googla för fan.

Utav alla jävla dumma frågor som dessa så måste jag säga denna slår de andra med hästlängder

Då måste man veta registreringsnummret på allt jag söker. Har ingen aning om vilket märke eller registreringsnummret. Men har namn personer och adress på personen som äger bilen....
Citera
2012-09-12, 19:36
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Seriöst?

Googla för fan.

Och det svaret var ännu dummare! Läs för fan innan du svarar!
Citera
2012-09-12, 19:36
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Seriöst?

Googla för fan.

Lite nyfiken....
Läste du frågan?
Citera
2012-09-12, 20:16
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Seriöst?

Googla för fan.

Vi gör en sökning med rätt fråga istället, så blir nog svaren bättre.

https://www.google.se/#hl=sv&output=...någon+äger+bil

Intressant nog pekar de första två resultaten tillbaka hit till Flashback, vari man hittar hur man går tillväga för att lösa TS problem.
Citera
2012-09-12, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vi gör en sökning med rätt fråga istället, så blir nog svaren bättre.

https://www.google.se/#hl=sv&output=...någon+äger+bil

Intressant nog pekar de första två resultaten tillbaka hit till Flashback, vari man hittar hur man går tillväga för att lösa TS problem.

Men jag vet inte vad det är för bil, eller registreringsnummer. :/
Citera
2012-09-12, 22:31
Medlem
SirDleifemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta
Men jag vet inte vad det är för bil, eller registreringsnummer. :/

Om du mot förmodan inte hittat hur man gör redan genom att söka, så ringer man T-styrelsens tjänst på 0771-141516 (under kontorstid).

Vet man regnummer men inte ägare så SMS:ar man till 72503, men för att göra tvärtom så behöver man ringa kundtjänst.
Citera
2012-09-13, 11:42
Medlem
ICanHass avatar
Infotorg/Infobil har den tjänsten annars, dock måste du ha ett konto på sidan, och det är inte gratis. Vet heller inte om det är möjligt för privatpersoner att skaffa ett.
Citera
2012-09-13, 12:07
Medlem
Senast jag köpte bil av en bilhandlare använde han just Infotorg, det roliga var att både login och lösen var uppskrivet på en lapp som satt tejpad på skärmen...

Citera
2012-09-13, 15:31
Medlem
TinyPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittertokfitta
Vilken sidan kan man kolla vad en viss person har för registreringsnummer på bilen?
Alltså om man har namn, adress och personummer. Tacksam för svar.

Klippt och klistrat från Transportstyrelsen:
Citat:
Sök fordonsinnehav på organisationsnummer eller personnummer
Alla fordon tillhörande ett visst organisationsnummer/personnummer visas. Uppgifter om fabrikat, leasing, avställning, påställning visas också

Citat:
Ägaruppgifter kan du bara få på ett fordon som ägs av ett företag eller en organisation, en så kallad juridisk person. Om fordonet är registrerat på en privatperson får Transportstyrelsen enligt personuppgiftslagen (1998:204) inte publicera ägaruppgifter på Internet.

Du kan istället få uppgifterna via fax om du uppger ett faxnummer. Detta informeras du om i steg 2 i tjänsten. Sök uppgifter om annat fordon är en tjänst som främst är till för privatpersoner. Det är inte tillåtet att använda uppgifterna för behandling i andra system. Till företag erbjuder vi i stället direktåtkomst till vägtrafikregistret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in