2012-09-12, 16:00
Medlem
Hej på er!=) Jag satt och funderade här på varför vissa Finnar är så in i helvete rasistiska mot Sverige.
Jag blir arg om Mowgli från Afghanistan säger att Sverige är ett jävla piss land etc etc MEN, jag blir FAN så mycket argare om Pekka ifrån Finland har mage att säga så! Förstår inte alls att man kan sitta och säga att Sverige är ett piss land, med dåligt hockeylag, pissigt försvar, fula tjejer bla, bla, bla, när sitt egna land ligger tvärs över gränsen! Åk hem då för helvete om Finland är så jävla mycket bättre! Usch, jag blir arg bara jag tänker på det!
Är det bara jag som tycker så här?
Tacksam för svar!=)
Citera
2012-09-12, 16:02
Medlem
Finnarna har, till skillnad från oss svenskar, sisu. Ett begrepp som vi aldrig ens kommer förstå innebörden utav.
Du blir extra arg för att du undermedvetet vet att det egentligen ligger till så.
Citera
2012-09-12, 16:03
Medlem
MadDog76s avatar
Har aldrig träffat på 1 enda finne som sagt det du påstår. Vart i Sverige har du träffat på dessa fientliga finnar ?
Citera
2012-09-12, 16:04
Medlem
Finnar är väl rasistiska mot allt och alla bara för att. Som Svartskalle är det ännu värre.
Kommer ihåg förra året då jag hade dragit på kryssning då någon full finne slog till mig och sa att jag skulle åka tillbaka till turkland. Kan inte säga att jag vart förvånad.
Citera
2012-09-12, 16:06
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Finnarna är ett skitfolk taskigt grundvatten kanske? Fula bleka alkis gener, usch för finnar
Citera
2012-09-12, 16:08
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yozhik
Finnarna har, till skillnad från oss svenskar, sisu. Ett begrepp som vi aldrig ens kommer förstå innebörden utav.
Du blir extra arg för att du undermedvetet vet att det egentligen ligger till så.
Om dom nu har så mycket sisu, varför lämande dom landet och invandrade i mängder till Sverige på 50-70 talet?. Varför inte använda sin sisu att försöka bygga upp ekonomin och göra det bättre för sig i det egna landet..? Finnarna skall bara vara jäkligt tacksamma och glada över vad Sverige gjort för dom.
Citera
2012-09-12, 16:11
Medlem
Citat:

Att Finland är ett bättre land än Sverige? Visst, håller med om att deras invandringspolitik är mycket bättre än våran, men det är allt! Det finns en anledning till att det bor så många Finnar i detta land, och det är pga att arbetsmarknaden var fan så mycket bättre i Sverige än Finland på 60-talet därav emigrerade många ifrån Finland till Sverige.
Men om nu Finland är SÅ mycket bättre än Sverige varför flyttar dom inte bara hem? Jag hade ju inte velat bott i ett land när jag har alla möjligheter att flytta hem till mitt eget (som nu är mycket bättre).
Citera
2012-09-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Om dom nu har så mycket sisu, varför lämande dom landet och invandrade i mängder till Sverige på 50-70 talet?. Varför inte använda sin sisu att försöka bygga upp ekonomin och göra det bättre för sig i det egna landet..? Finnarna skall bara vara jäkligt tacksamma och glada över vad Sverige gjort för dom.
Det är ju de finnar som var utan sisu som kom hit, där de kan känna sig som hemma och bli ompysslade av svenskarna
Citera
2012-09-12, 16:12
Medlem
ZIPPOZIPPOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Finnarna skickade alla alkisar till sverige, så dom slapp bo i hydda i skogen, ja har inget gott att säga om finnar. Fula e dom ochså.
Citera
2012-09-12, 16:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Det är ju de finnar som var utan sisu som kom hit, där de kan känna sig som hemma och bli ompysslade av svenskarna
Ja så måste det vara....
Citera
2012-09-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrUsTrIc
Finnar är väl rasistiska mot allt och alla bara för att. Som Svartskalle är det ännu värre.
Kommer ihåg förra året då jag hade dragit på kryssning då någon full finne slog till mig och sa att jag skulle åka tillbaka till turkland. Kan inte säga att jag vart förvånad.

HAHA ja suck! Man vet inte om man ska skratta eller gråta. Dom är inte alltför smarta dom där!=)
Citera
2012-09-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
Har aldrig träffat på 1 enda finne som sagt det du påstår. Vart i Sverige har du träffat på dessa fientliga finnar ?
Oj! Vart ska jag börja? Flen, Eskilstuna, Powermeet i Västerås, Köping, Stockholm, ja dom små dräggen är ju utspridda över vårt land.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in