• 3
  • 4
2017-04-16, 12:59
Medlem
LatrinKingss avatar
Livsmedelverket varnar för kvicksiverhalter o skit i i tonfiskburker! Mest skit får callipo men Abbas är okej!
Max 2 burkar/vecka samt att man runkar 1 ggr/vecka för att få ur lite gifter ungefär som att snusa o röka!!!
Bodypumpare o skrotlyftare käkar mycket tonfisk måste vara riktiga sumprunkare hehe

Skämt åsido Tonfisk i olja med Greksallad, oliver, tortillachips och en burk Guackamolle är gott o nyttigt!!!

"Hellre än singel på bilen än en snigel på silen"
Citera
2017-04-16, 15:56
Medlem
1 burk tonfisk, 1 burk kvarg, 1 stor gul lök. Svartpeppar efter behag.

Blanda samman och nyttja som pålägg på valfritt knäcke.
Citera
2017-04-20, 16:08
Medlem
Adelaides avatar
Hehe, ja tonfisk har blivit lite av en snack faktiskt. Att äta det direkt ur burken är inte helt fel, men det passar jättebra till sallad också!
Citera
2017-04-20, 21:11
Medlem
Chiefduskys avatar
äter inte det ofta, Men när gör det så brukar jag koka ris och när riset börjar bli klart. Så låter jag den stå kvar på plattan och häller tonfisken och andra valfria kryddor i sen är det bara att äta.

Hatar kall mat därför jag gör så här
Citera
2025-06-10, 17:47
Medlem
Sladdarens avatar
Mest i krämig välblandad form i ev "amerikansk stil" kanske man kan säga. Ursprung är osäkert liksom

Svenska tonfisksallader är jag inte intresserad av iaf som är som ett mish mash av separata indelade ingredienser som inte har nån funktion till helheten av smakupplevelsen så det gifter sig. Typ plockmat eller smörgåsbords liknande system ?

Tonfisk på burk isig är ju ändå nåt smetigt i munnen så länge den är på konserv så ser ingen poäng
i att hålla den separat ifrån smaksättare, grönsaker, krämighet som kompletterar fisken och blandningen ?

Man gör ju inte separerad sallad med vinägrett och grönsaker skilda ifrån varann ändå Grönsaker och annat hackas ner i den storlek man vill så det ändå ger ett smakbrytande resultat i tonfisksmeten och ett krisp. Ska ju hållas kall ändå så

Känner man att man ändå vill ha nå separerat ifrån tonfisksalladen så kör jag det färskskuret på sidan om men det är ytterst få varor isf. Serveras med gärna med klyftpotatis, pasta, bulgur, quinoa

Ex på recept och gärna matkex (salta kex) i som ev suger upp vätskor.

https://www.sipandfeast.com/new-york-deli-tuna-salad/

https://www.allrecipes.com/matthew-m...recipe-8749442

Sport träning ? Vad har det med tonfisksallad å göra ?
Senast redigerad av Sladdaren 2025-06-10 kl. 17:51.
Citera
2025-06-10, 19:42
Medlem
CombatPigs avatar
Jag brukar fräsa det i smör i en stekpanna tillsammans med strimlad vitkål. Lite svartpeppar på alltsammans och sedan skivad gurka, hackad tomat och ett kokt ägg. Mums!
Citera
2025-06-11, 17:20
Medlem
Den äts rätt ur burken!
Tonfisk går ej att få god alls.
Så öppna gapet och ner med det värdefulla proteinet
Citera
2025-06-11, 18:00
Medlem
Helst äter jag lätthalstrad färsk tonfisk, men det är svårt att få tag på i Sverige.
Jag har däremot en rätt jag åt mycket som ungkarl och äter ibland när jag är gräsänkling.
Koka klassiska makaroner, när de är färdiga häller man i en burk tonfisk samt skär ner en purjolök i grytan.
Tillsätt även cremfraise låt det bara smälta ihop.
Är en favorit och funkar nästan bättre om det görs på stormkök ute I skogen.
Citera
2025-06-12, 13:37
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Helst äter jag lätthalstrad färsk tonfisk, men det är svårt att få tag på i Sverige.
Jag har däremot en rätt jag åt mycket som ungkarl och äter ibland när jag är gräsänkling.
Koka klassiska makaroner, när de är färdiga häller man i en burk tonfisk samt skär ner en purjolök i grytan.
Tillsätt även cremfraise låt det bara smälta ihop.
Är en favorit och funkar nästan bättre om det görs på stormkök ute I skogen.

Tonfisk iolja är lätt att få grillsmak på.

Smacka i en vecke av dasspapper* o tänd på o låt brinna en 10-15 minuter

Varm ensamt proteinmellamål i skogen eller grillsmak i käket

*Använt
Citera
2025-06-12, 22:37
Medlem
LaLocas avatar
Bara på pizza, annars inte.
Citera
2025-06-12, 22:41
Medlem
mycket rödlök, trocamere örtsalt, lite citronsaft, en burk med tonfisk i olja, också vilken sallad du vill ha
otroligt gott, snabbt och enkelt
kan byta ut salladen mot ett gott färskt bröd och breda ut det på brödet
Citera
2025-06-16, 16:26
Medlem
mishimas avatar
Enklaste är omelett med en burk tonfisk på.

Godaste är en pastarätt med kapris, oliver, rödlök, körsbärstomater, persilja och tonfisk.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in