2012-09-13, 13:10
Medlem
SiSeniors avatar
1 burk tonfisk
½ laxfilé
Lagom mängd keso
peppar + någon annan krydda (varierar)

Mycket gott.
Citera
2012-09-13, 15:11
Medlem
Damacys avatar
Jag brukar göra tonfiskwraps, blanda tonfisken med 2 matskedar kvarg/créme fraiche och tillsätt curry, servera i en tortilla med de grönsaker du vill ha. Tar 30 sekunder att göra och här hur jäkla gott som helst.
Citera
2012-09-13, 16:18
Medlem
bulgariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Jag brukar göra tonfiskwraps, blanda tonfisken med 2 matskedar kvarg/créme fraiche och tillsätt curry, servera i en tortilla med de grönsaker du vill ha. Tar 30 sekunder att göra och här hur jäkla gott som helst.

Det där lät gott faktiskt, och framför allt nyttigt om man väljer kvarg och ett schysst bröd
Citera
2012-09-13, 16:51
Medlem
spazbites avatar
tonfisk i burk (med olja) och lite sötsur sås på det
Citera
2012-09-13, 17:04
Medlem
Twizzs avatar
Köper alltid olja ibland tar jag och lägger det på knäckebröd. Förut så mosade jag knäckebrödet och blandade med tonfisken. På pizza har jag alltid tonfisk.
Citera
2012-09-14, 14:10
Medlem
jag äter min från burken efter jag pressat ut vattnet. kan rekomendera Willys egna tonfisk, riktig god är den faktiskt
Citera
2012-09-14, 15:33
Medlem
Jag steker alltid min tonfisk (tonfisk i konserv) med diverse grönsaker, ibland med matlagningsgrädde så det blir som en röra, tonfisk är gott!
Citera
2012-09-14, 21:05
Medlem
Åt precis knäckebröd med en ägg/tonfisk röra.
1 bruk tonfisk, 2 kokta ägg och lite lätt creamefresh. Blanda runt och lägg på macka / knäckebröd.
Smidigt, gott och nyttigt. (lite hackad rödlök i röran hade gett lite mer smak kände jag i efterhand)
Citera
2012-09-14, 23:17
Medlem
Föredrar tonfisk i olja, framför vatten. Men annars så tar jag bara en gaffel och käkar direkt ur burken, tonfisk är gott som fan!
Citera
2012-09-14, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akulstaz
Gör alltid en ruskigt god tonfiskröra som jag sedan äter pa macka, med ris, pasta..you name it.

Ingredienser är:
Tonfisk
Basilika
Rödlök
Svarta Oliver
Creme Fraiche
Dijonsenap
Salt
Peppar

Blanda allt i en enda röra och avnjut

ps. Smaka av allt eftersom du har i Dijonsenap eftersom smaken är väldigt stark och tar gärna över om du har i för mycket.
Skall testa göra en tonfisk röra med dijonsenap, låter spännande!

Citat:
Ursprungligen postat av PUMPANU
Direkt ur burken alternativt med lite majs på tallrik! Spelar ingen roll vilken sorts tonfisk det är, ju billigare desto bättre!
Usch, dem billigaste tonfisk på burk smakar verkligen äckligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Damacy

Detta skall testas!

Citat:
Ursprungligen postat av skaneviking
jag äter min från burken efter jag pressat ut vattnet. kan rekomendera Willys egna tonfisk, riktig god är den faktiskt
Kör på willys med, Eldorado?

Till alla som steker tonfisken, ska prova detta med. Har alltid ätit tonfisken kall (burk)
Citera
2012-09-15, 14:17
Medlem
bulgariens avatar
Jag har blivit så jävla snål på sistone så jag köper alltid Euro shopper's tonfisk för 5:90:-

Dessvärre smakar den så innihelvetes dåligt att jag inte vet vad.. Barbequesås får bort smaken ganska bra.. några andra tips? Steka, går det? Om ja, hur?
Citera
2012-09-15, 14:26
Medlem
kalasetistans avatar
Direkt ur burken (tonfisk i vatten) eller på knäckebröd! Ibland tillsammans med vita bönor och tomatsås och/eller spaghetti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in