Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-12, 09:49
  #1
Medlem
http://www.newsmill.se/artikel/2012/...mmentarsf-lten
Citera
2012-09-12, 10:05
  #2
Medlem
tclaessons avatar
Inte för att jag brukar läsa newsmill särskilt ofta, men det är alltid tråkigt när kommentarsfälten försvinner. Artikeln blir så mycket roligare och intressantare att läsa när man kan läsa andras tankar, funderingar, få fler infallsvinklar etc.

Jag läser ofta kommentarer och känner inte igen mig i att det råder en speciellt otrevlig stämning där. Visst blir det ju ibland lite "hett" så att säga, men det får man ju räkna med i debatter. Dessutom måste man som skribent tåla att andra säger emot en och framförallt lära sig att sortera bort och inte ta åt sig av rena tramsinlägg. Tidsbrist är ju ganska lätt att lösa då det säkert finns frivilliga (såg att det var en som erbjöd sig iaf) som vill städa upp.
Citera
2012-09-12, 10:54
  #3
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Kommentarsfälten är helt nödvändiga för att Newsmill ska fungera. Många av artiklarna där är så avgrundskorkade att de blir oläsbara om de inte följs av kommentarer som synar deras dumhet. Men många av de flitiga skribenterna blir säkert glada eftersom de nu fritt kan orera om hur kränkta de blir av att somliga kallar bordtennis för ping-pong, och slipper bli motsagda av vettigare människor.
Citera
2012-09-12, 11:12
  #4
Medlem
Mr Andersons avatar
Hej då, Newsmill! Jag har läst många inlägg på Newsmill med stort intresse – och inte minst kommentarerna från läsarna. När de nu ska ta bort kommentarsmöjligheten, tar de också bort skälet till att läsa inläggen.
Citera
2012-09-12, 11:23
  #5
Medlem
Masterkrabbans avatar
Då slutar även jag läsa Newsmill...

För att få svara på artikeln måste man själv skriva en artikel, istället för att bara påpeka ett faktafel, eller ett fel i argumentationen.


De dödade debatten rätt effektivt, och det är synd, då Newsmill har varit väldigt öppna och accepterat folk med alla åsikter (nästan).
Citera
2012-09-12, 11:28
  #6
Medlem
Mikojans avatar
Jaså, finns Newsmill kvar? Det var länge sen jag tog del av trallgökeriinläggen på den sajten. Och som oftast var kommentarerna bäst.

Nu finns det definitivt ingen anledning at söka sig dit längre.
Citera
2012-09-12, 12:01
  #7
Medlem
Charlatanens avatar
Hade det inte varit för den rimliga kritiken mot mångkulturalismen som ofta framförts i deras kommentarsfält så hade funktionen garanterat fått finnas kvar. Varför kan dom inte bara säga det rakt ut istället: "vi vill inte att våra användare ska få framföra egna åsikter kring mångkulturen då den påtvingade implementeringen av denna är bortom all form av demokratisk debatt"?
Citera
2012-09-12, 12:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanen
Hade det inte varit för den rimliga kritiken mot mångkulturalismen som ofta framförts i deras kommentarsfält så hade funktionen garanterat fått finnas kvar. Varför kan dom inte bara säga det rakt ut istället: "vi vill inte att våra användare ska få framföra egna åsikter kring mångkulturen då den påtvingade implementeringen av denna är bortom all form av demokratisk debatt"?

Ja, är nästan lite komiskt hur de försöker gömma det verkliga skälet till nedstängningen bakom Breivik.
Citera
2012-09-12, 13:03
  #9
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Kommentarsfälten är helt nödvändiga för att Newsmill ska fungera. Många av artiklarna där är så avgrundskorkade att de blir oläsbara om de inte följs av kommentarer som synar deras dumhet. Men många av de flitiga skribenterna blir säkert glada eftersom de nu fritt kan orera om hur kränkta de blir av att somliga kallar bordtennis för ping-pong, och slipper bli motsagda av vettigare människor.

Jag håller helt med. Poängen med Newsmill är ju att någon hjärntvättad politruk får yttra sig, och sedan kommer ett tjog kommentatorer och säger det uppenbara som de flesta läsare tänker.

Min favoritbok som avatar, inte illa. Och för att göra den reflektionen tillhörande topic, så förekommer ju där att det gamla gänget dyker upp och kommenterar, till moderatorns stora bestörtning
__________________
Senast redigerad av BaalZeBub 2012-09-12 kl. 13:53.
Citera
2012-09-12, 13:06
  #10
Medlem
Ska de fortsätta heada med sloganen "våra läsare vet mer än vi"?
Citera
2012-09-12, 13:22
  #11
Medlem
Det vore intressant att veta den riktiga orsaken. vilka som tryckt på osv.
Citera
2012-09-12, 13:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jekjek
Det vore intressant att veta den riktiga orsaken. vilka som tryckt på osv.

Ordern kan komma högt uppifrån i Bonnierkoncernen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback