Citat:

Ursprungligen postat av Hamnboll

Fascister! 
Detta kommer inte göra ett skit. Som om vi skulle sluta dricka öl om samma öl vi gillar kom i en vit plåtburk utan text. Eller att vi skulle sluta dricka kaffe om samma kaffe (t.ex. Zoegas) kom i en vakuumförpackad plastpåse utan tryck på. 
Jag vet inte hur det är med er men för mig skulle det inte bli någon skillnad över huvud taget. Rökning eller snusning för mig är inte en image utan ett sätt att få nikotin på. Jag skiter fullständigt i hur paketet ser ut.
EU-idioterna verkar tro att alla som röker är 5-åringar.

Jag håller med till 100%.
Folkhälsoexperterna behandlar rökare som om vi inte förstod vårt eget bästa, men kan skrämmas mm med sagor.
Det verkar som de omyndigtförklarat alla nikotinister. (Vår röst hörs inte).
Jag misstänker att lobbyister och andra mäktiga inverkar på vilka som får jobba som tobaksexperter i EU, WHO, Folkhälsoinstitutet mm. Det ser ut som nästan alla är tydliga antinikotinister. Detta kan leda till informationsinavel, så de inte själva ser idiotin och humbuget.
T.ex. de tror riskfaktorn bevisar vad de står för. Men riskfaktorn är en följd av många risker.
Det skulle behövas minst någon icke-antinikotinistisk vetenskapligt kunnig i alla antirök-organisationer inom WHO, EU, Folkhälsoinstitutet, Socialstyrelsen mm.
Media fjäskar med hälsofascismen. (Hur? För att skapa en rökfri generation??).
Detta är ingen konspirationsteori, därför de är bara idioter som tror de själva gör nått gott.
(Men de agerar ofta som hälsofascister).
Christer