Citat:
Ursprungligen postat av HIGHLENDER
Tack för att nån håller med mig, alla tror tydligen att det blir automatiskt att man hamnar i lyxfällan för att man vill ta ett billån. Jag är intresserad av bilar, det är mitt största intresse, och även min hobby.
Givetvis gör du som du själv vill men du bör ha i åtanke att när du flyttar (oavsett om du skaffar egen eller gemensam bostad) så tillkommer det en hel del kostnader i form av fasta kostnader som hyra, el, försäkringar osv. Till detta tillkommer alla inköp som behövs när man flyttar hemifrån då måste man köpa på sig allt från porslin, bestick, glas, grytor och kastruller till möbler, torrvaror och annan mat + mycket mycket mer vilket kostar mycket pengar.
Det många gör här då de inte vill ha begagnade prylar är att de drar på sig ytterligare lån för att köpa schysta möbler + allt annat som behövs vilket snabbt innebär nya kostnader på x antal tusen kr, detta ska man lägga på ditt billån samt driftskostnader för bilen som kommer ligga på ca 4-5000 kr i månaden eller rent av mer beroende på hur mycket du använder bilen.
Så i dina kläder hade jag avvaktat med att köpa en dyrare bil med större lån utan nöjt mig med en billigare tills du flyttat hemifrån och fixat allt som hör till det i form av inköp för där kan man snabbt bränna 50 - 100 000 kr om man ska ha allt nytt i form av möbler och tv m.m. För jag tvivlar på att du är intresserad av att köpa saker begagnade för att få ner kostnaderna eller har jag fel?