Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-09-11, 20:53
  #1
Medlem
HIGHLENDERs avatar
Har kollat runt lite på nätet, fick jobb igår (fast anställning) och kommer ha ut 16 500 efter skatt, är det något krav på att man måste ha jobbat ett x antal månader först eller kan man ta lån direkt man fått jobb? kollat på internet som sagt men finns inte så mycker svar om just detta.

mvh
Citera
2012-09-11, 20:55
  #2
Medlem
Prots avatar
Typ av lån?
Citera
2012-09-11, 20:56
  #3
Medlem
Så länge du har fast anställning är det lugnt.

Låna på
Citera
2012-09-11, 20:56
  #4
Avstängd
barkborrens avatar
Hur fan vore det om du jobbade ett tag innan du började tänka på lån, eller vill du vara med i Lyxfällan och skämma ut dig som en jävla mupp?
Citera
2012-09-11, 20:58
  #5
Medlem
HIGHLENDERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkborren
Hur fan vore det om du jobbade ett tag innan du började tänka på lån, eller vill du vara med i Lyxfällan och skämma ut dig som en jävla mupp?


Detta är inget större lån som idioterna i lyxfällan på 1 mille, utan det handlar om 150,000. Och om du skall vara otrevlig kan du gå till en annan tråd och trolla.
Citera
2012-09-11, 20:58
  #6
Medlem
Vänta några månader med att låna pengar, och fundera om du bara lånar för att du kan eller för att du verkligen behöver..
Citera
2012-09-11, 20:58
  #7
Medlem
HIGHLENDERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prot
Typ av lån?


Billån.
Citera
2012-09-11, 21:09
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIGHLENDER
Billån.

Har du en fast anställning så bör det gå provanställning däremot är mer tveksamt.

Men tänk dig för innan du tar lånet är riktigt trist att bli plockad på x % av lönen varje månad glädjen av en ny bil tappar man rätt så snabbt. Testa att räkna ut hur mycket det kommer att kosta dig i månaden och lägg undan det i två månader först för att se ifall du klarar det. På köpet så får du en happening som kommer att underlätta ditt lån.
Citera
2012-09-11, 21:13
  #9
Medlem
HIGHLENDERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Har du en fast anställning så bör det gå provanställning däremot är mer tveksamt.

Men tänk dig för innan du tar lånet är riktigt trist att bli plockad på x % av lönen varje månad glädjen av en ny bil tappar man rätt så snabbt. Testa att räkna ut hur mycket det kommer att kosta dig i månaden och lägg undan det i två månader först för att se ifall du klarar det. På köpet så får du en happening som kommer att underlätta ditt lån.


Redan lagt undan så jag har 60,000 i kontanter sen tidigare sommarjobb osv. Och jag bor fortfarande hemma, så pengarna räcker långt.
Citera
2012-09-11, 21:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HIGHLENDER
Redan lagt undan så jag har 60,000 i kontanter sen tidigare sommarjobb osv. Och jag bor fortfarande hemma, så pengarna räcker långt.

Har du 60 000 så behöver du inget lån ju.
Citera
2012-09-11, 21:17
  #11
Medlem
HIGHLENDERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Har du 60 000 så behöver du inget lån ju.


Bilen kostar 210,000. Så tänkte ta lån på 150,000. (då har jag ju 60,000 själv till handpenning, som jag inte behöver låna till)
Citera
2012-09-11, 21:27
  #12
Avstängd
barkborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIGHLENDER
Detta är inget större lån som idioterna i lyxfällan på 1 mille, utan det handlar om 150,000. Och om du skall vara otrevlig kan du gå till en annan tråd och trolla.
Att låna 150 000 innan man knappt börjat arbeta gör nog att även du kan ställa dig i idiotledet, om det sedan är trevligt eller otrevligt att höra att du är smal i huvudet kan inte jag göra något åt.
Ta du ett ordentligt lån så jag får se dig när du förnedras på TV, kanske du kan klämma en tår också som de andra idioterna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback