2005-03-29, 04:11
Medlem
wutuwankos avatar
Nå, vad har ni Flashbackzz för förhoppningar för deras nya album som släpps om ca. en månad?

På hemsidan, www.looptroop.nu kan man ladda hem snippets.

Tror att skivan kommer bli halvdan faktiskt, LTR har haft sin goda tid då de verkligen var bäst.
Citera
2005-03-29, 11:08
Medlem
Jag förväntar mig att den suger stenhårt, med tanke på den totalusla "Long Distance Runner".

Loop Troop har inte varit bra sen "From The Waxcabinet".
Citera
2005-03-29, 11:29
Medlem
Karriären peakade vid "A modern day city symphony", därefter har det burit iväg lite, men de håller än!
Tror inte på några nya storverk, däremot lite trevlig lyssning.
Just nu är Looptroop dock bäst live.
Citera
2005-03-29, 13:22
Bannlyst
Verkar bli lugnare och mindre lall än Struggle Continues, alltså sämre, men man måste ändå lyssna!
Citera
2005-03-29, 16:17
Medlem
Mack Bolans avatar
Har inte Asian Dub Foundation redan gjort den här plattan?
Citera
2005-03-29, 18:25
Bannlyst
Namnet är iaf jävligt ballt låten från skivan som låg på sidan var iaf inte spec bra förövrigt till alla Looptroop-fans kommer de spela första maj i sthlm kolla in www.peppbrigaden.tk under årets fest ....
Citera
2005-03-30, 03:10
Medlem
wutuwankos avatar
kommer bli kul att se dem live på umeå open
men som ovanstående har skrivit, de har haft sin tid och är bäst live.
Citera
2005-05-17, 09:54
Medlem
Jag har lyssnat på LoopTroop under en ½ period, och jag kan inte förstå varför säger att LoopTroop glamorösa dagar är över.

Själv så tycker jag att The Struggle continiues är mycket bättre "A modern symphony". Samma sak med Promoe, Long distance runner är den bästa som gjorts. Speciellt låten Long distance runner....

Vad tycker ni annars Fort Europa?
Citera
2005-05-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87
Jag har lyssnat på LoopTroop under en ½ period, och jag kan inte förstå varför säger att LoopTroop glamorösa dagar är över.

Själv så tycker jag att The Struggle continiues är mycket bättre "A modern symphony". Samma sak med Promoe, Long distance runner är den bästa som gjorts. Speciellt låten Long distance runner....

Vad tycker ni annars Fort Europa?
Inleder med lite konstruktiv kritik: Korrekturläs dina inlägg innan du postar dem, det blir så mycket bättre då!
Här: "Vissa, än, om". Placera ut dem på valfria ställen i ditt inlägg!

Till topic: Har köpt skivan och besökt ett av turnéstoppen, och jag är positivt överraskad! De är fortfarande ett grymt liveband och skivan håller högre klass än vad jag trodde att den skulle.
Citera
2005-05-17, 15:33
Medlem
Stockos avatar
Tycker Fort Europa va skön. Mer politisk än the struggle continues men kanske lite väl överambitiösa beats på vissa spår. Night Train är nog favoritlåten.
Citera
2005-05-17, 18:17
Bannlyst
Jag tycker att Promoes engelska trots det klanderfria uttalet låter som "svengelska". Den känns inte äkta.
Bra kille i övrigt.
Citera
2005-05-31, 05:38
Medlem
Inte för att göra mig dummare än jag är, men jag fattar inte videon till Fort Europa: Beväpnade med baseball- och golfklubbor tränger sig ett gäng maskerade män in i en lägenhet och slår sönder den. Mitt i förstörelsen står Looptroop och sjunger om "Fort Europa, my so-called utopia -where I can’t find no culture. Feel the walls getting closer and closer and closer …"

Några frågor:
Hur kommer det sig att Looptroop inte kan hitta kultur i Europa? Är inte Promoe-Mårtens farsa arkitekt? Är slå-sönder-medelsvenssons-hem-spraya-tags-på-väggen den kultur som texten avser?

Looptroop tycks ta avstånd från utopin Europa - men det är väl ingen mer än Looptroop själva som påstår att Europa är Utopia? Verkar liksom lite cirkelargument där.

Heter det inte Fortress Europe på engelska?

Och till sist: Var det ingen som tyckte att det där med att använda golfklubbor till vandalism var korkat? Jag menar, hur mycket vill man att överklassbakgrunden skall skina igenom ? Var hästpoloklubborna slut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in