2012-09-11, 02:29
Medlem
Hej på er, nu vet jag inte om det är rätt forum men detta rör ju en stor del av ett ekonomiskt problem så jag postade det här, är det fel så peka mig gärna rätt.

Jag söker hjälp för en av mina vänner som tidigare pluggade på högskola men i slutänden åte på CSN och fick inget mera då hon missade flera tentor. Hon bor i en lägenhet som är privatägd och har bott där i snart 1 år utan att behöva betala hyra då hon åker ut på gatan för hon har ingen annan stans att ta vägen om det skulle hända, hon är snart nära vräkning då även värden fått nog nu efter att ha låtit henne vara kvar ett år utan hyra för han vet att hon inte har någonstans att ta vägen.

Vad jag söker nu är föslag på hur man skulle kunna hjälpa henne, hon är skyldig värden i fråga nästan 50.000, har ingen nuvarande inkomst från någonstans, jag betalar inte lite pengar då och då så hon kan köpa sig mat och så vidare. Hon pratade med SOS när skulden låg på cirka 25K men fick då avslag av dem och jag har sagt till henne att gå dit igen.

Någon som vet vart man skulle kunna vända sig i nuläget ?
Citera
2012-09-11, 04:01
Medlem
ekeroth4presidents avatar
Om hon ser duglig ut får hon väl skaffa en rik kille alt sälja fittan? Vardag för tjejer över hela världen så...ofattbart om inte värden krävt någon form av kompensation tidigare.
Citera
2012-09-11, 04:21
Medlem
Soc lär ju inte betala, då skulden lika gärna kan vara påhittad och "hyresvärden" hennes kille.
Hon behöver ju ett jobb eller en ny "sugerdad".
Citera
2012-09-13, 11:50
Medlem
Hur kan hyresvärden låta henne bo kvar så länge utan att betala hyra?
Citera
2012-09-13, 19:47
Medlem
Messerschmitts avatar
Vad jag vet så betalar Soc aldrig någons skulder.
Citera
2012-09-13, 20:27
Medlem
Så det har gått över ett år sedan hon blev av med csn? Varför har hon inte lagt det året på att kvalificera sig för csn igen istället då?
Citera
2012-09-13, 22:28
Medlem
1. Skaffa ett jobb,oerhört viktigt! (=inkomst)
2. Gör upp betalningsplan med värden! (Visa vilja att betala tillbax.)
3. Betala varje (ev framtida) hyra i tid!

Leva på existensminimum! Inget onödigt shoppande, det går att lev bra och billigt i Sverige utan att leva dåligt.
Tänk på småkostnader, Få koll på ekonomi, skriv ner Allt som köps. Prioritera, vill ha eller behöver?

Lycka till!
Citera
2012-09-14, 09:22
Medlem
TripleXLs avatar
Hela den här storyn låter konstig.

Folk som bor gratis och värden vill inte sparka ut dom för dom har ingenstans att ta vägen, hur är det värdens problem ?

Det är väl inte han som satt henne i skiten ?

Om värden sparkar ut henne så kan hon gå till soc och säga att hon är hemlös och behöver någonstans att bo, då lär väl hennes chanser att leva på oss skattebetalare öka.
Citera
2012-09-15, 00:17
Medlem
Det här låter som en tjej jag har känt. Om så är fallet. Håll dig borta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in