2012-09-11, 00:22
Medlem
Fagerhults avatar
Såg att min C-hårddisk var överfull, har bara någon Mb kvar. Jag kollade vilken mapp som tog störst plats och det var en mapp som heter Windows som tog upp många gb. Inne i Windows fanns det ganska många mappar, men jag vågar inte riktigt ta bort nåt eftersom jag inte vet vad någonting är. När jag väl försökte ta bort något så var jag tvungen att ha tillstånd från det jag skulle ta bort, vettefan vad det va.

Någon som har erfarenhet om det här? Kan man radera mappar i Windows-mappen eller är det på något sätt riskabelt?
Citera
2012-09-11, 00:33
Medlem
micaeles avatar
Du ska inte ta bort någonting under Windows, då allt däri är viktigt för att ditt operativsystem skall starta och fungera alls.
Har du något mer på C som tar plats? Om inte, kan det tänkas att har en alltför liten hårddisk med utrymme för C. Många program lägger filer där, vare sig du vill eller inte, och Windows växer med användningstiden.
Citera
2012-09-11, 21:00
Medlem
08oss avatar
Haha, nån jäkla windows-mapp, delete.

Antar att du inte är så datorintresserad så mitt tips är att du kör diskrensaren, har du windows 7 så sök, annars finns den under program -> tillbehör -> systemverktyg. Sen har du säkert onödiga program installerade men ta bara bort det du vet att du kan ta bort, eller googla.

Sen finns Ccleaner som rensar hårddisken från onödiga filer, en enkel guide:
http://www.youtube.com/watch?v=ZPm2zoBTWfo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in