2012-09-10, 22:09
Medlem
Axells avatar
Nu är det redan den 11:e september på stora delar av jorden men inte i västvärlden än. Ett datum som får många inklusive mig att tänka på vad som hände detta datum år 2001. Tror ni att det händer något spektakulärt terroristattentat i världen under denna dag?

Har släktingar som flyger mellan San Francisco och Heathrow imorgon och de är lite smått oroliga men det tycker jag inte de bör vara för det känns som flygtrafiken har blivit så säker.

Om jag skulle tippa på vad som är störst risk att det sker så tror jag att det är mot någon stads tåg- eller tunnelbanetrafik. Kan dock inte bestämma mig vart jag tror men Israel ligger ju alltid i farozonen.

Så nu vill jag höra era gissningar och hypoteser om vad som kan tänkas hända under denna dag.
2012-09-10, 22:17
Medlem
Nån idiot finns det alltid som kommer försöka göra nått spektakulärt sen hur lyckat det blir återstår väl att se.
2012-09-10, 22:25
Medlem
deaners avatar
Jag gissar att Anti-Jihad Leagues möte i NY har det hett om öronen inför imorgon. Hoppas inte Lars Vilks stryker med ifall något skit inträffar.
2012-09-12, 14:27
Medlem
Japp. Det blev två attentat på 11e september. Ambassadstormingar i Kairo och Benghazi. En amerikansk ambassadör som var känd för att helhjärtat ha stött rebellerna mot Gaddafi blev hänsynslöst mördad av samma rebeller.
2012-09-13, 06:54
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Japp. Det blev två attentat på 11e september. Ambassadstormingar i Kairo och Benghazi. En amerikansk ambassadör som var känd för att helhjärtat ha stött rebellerna mot Gaddafi blev hänsynslöst mördad av samma rebeller.
Jo det blev något tillslut, tror dock att dessa gärningsmän inte tänkte på att det var den 11:e september utan bara gjorde det för att de ville göra det.
2012-09-13, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Jo det blev något tillslut, tror dock att dessa gärningsmän inte tänkte på att det var den 11:e september utan bara gjorde det för att de ville göra det.

Det vet vi väl inte. Attacken i Benghazi kan mycket väl ha varit planerad i förväg, och tanken kanske var att slå till just 11:e september.
2012-09-13, 14:41
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Det vet vi väl inte. Attacken i Benghazi kan mycket väl ha varit planerad i förväg, och tanken kanske var att slå till just 11:e september.
Jo det har du rätt i.

Är det någon som vet när filmen lanserades som fick de lättretade muslimernas bägare att rinna över?
2012-09-13, 14:51
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Jo det har du rätt i.

Är det någon som vet när filmen lanserades som fick de lättretade muslimernas bägare att rinna över?
Filmen har legat ute ett par veckor av det jag förstår.

Intressanta länkar som användaren
Citat:
NothingToLosepostade in en annan tråd.

http://www.seattlepi.com/news/articl...#ixzz26LgcX9mp

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10068970

http://www.tv2.no/nyheter/utenriks/e...t-3875676.html

Kan det vara flera terrordåd planerade i ex. europa?
2012-09-13, 14:53
Medlem
Jag läste (tror det var på BBC) att filmen har legat ute mer än ett år, men det var först för några veckor sedan att den las upp med arabisk översättning.
2012-09-13, 23:51
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Använd tråden om attacken. Den här låses.

*Klick!*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in