2005-03-28, 20:33
Medlem
Nixlass avatar
Jag ska vara i Uppsala en heldag nästa vecka.
Kan någon tipsa om var man kan parkera relativt centralt
för en billig penning eller tom gratis??
Citera
2005-03-29, 07:30
Avslutad
Uppcon?
Citera
2005-03-29, 08:34
Bannlyst
Kvarnens parkeringsgarage är ganska billigt, annars finns Österplan.
Vill du parkera gratis kan du parkera på Rätt Pris parkering på Kungsgatan. Det blir en bit att gå, men inte alltför långt.
Övriga parkeringar är rätt dyra vad jag vet.
Har för mig att det finns en billig parkering bakom T-stationen också,
på Storgatan, men är inte helt säker.
Citera
2005-03-29, 16:33
Medlem
Botaniska trädgården, ligger nedanför slottet mot Eriksberg. Där kostar det 8kr för ett dygn tror jag. Och en promenad till stan är ju alltid ttrevligt. Tar knappt tio min till Stora torget.
Citera
2011-03-13, 23:51
Medlem
wearcapeflys avatar
Hur ser det ut på parkeringsfronten nuförtiden i uppsala? Jag har vid tidigare besök parkerat i ett bostadsområde utanför eriksberg, blodstensvägen för att vara precis, näst intill gratis, men jag söker något som är närmare Luthagen. Är den någon som har några tips?
Citera
2011-03-18, 04:16
Medlem
Spindel-tarzans avatar
Allt fler tar betalt/ökar övervakningen på parkeringarna, just i luthagentrakten brukar det ju vara kaos med parkerade bilar, är nog bland dom krångligare ställena att parkera på i Uppsala. Vet inte om fyrisskolan har några kvälls-helgparkeringar.

Ett tips om du har en nyare respektabel bil är väl att helt enkelt fråga nån husägare om man kan få stå på hans tomt, ger ju han status hos grannen och parkering för dig.
Citera
2011-03-22, 20:51
Medlem
Är det inte alltid gratis att parkera vid kyrkogårdar.Det är väl ett rätt så säkert ställe oxå.
Citera
2011-05-25, 22:48
Medlem
Ska ha polare på besök och de kommer med bil. De kommer stanna i en 2-3 dagar. Har själv ingen bil pga plugg. Har heller inte tillgång till parkering i bostadsrättsföreningen. Någon som har nån idé om var man kan parkera (helst i närheten av Luthagen) under ovan nämnda tid? (Jag behöver väl knappast nämna att det ska vara så billigt som möjligt).

Tacksam för svar.
Citera
2011-05-28, 07:54
Medlem
BorisBlanks avatar
Gäller tipset om Botaniska Trädgården fortfarande som en billig parkering?
Citera
2011-08-21, 02:26
Medlem
contacts avatar
Funderar på parkering kring Sysslomansgatan/luthagen i Uppsala. Vad kan 24h respektive veckoparkering tänkas kosta och är det säkert att parkera där, några incidenter på sistone?
Citera
2011-08-26, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contact
Funderar på parkering kring Sysslomansgatan/luthagen i Uppsala. Vad kan 24h respektive veckoparkering tänkas kosta och är det säkert att parkera där, några incidenter på sistone?

Nu kanske det är för sent men det finns (eller fanns för ett tag sen alla fall) en gratisparkering (48 timmar tror jag) på tegnergatan/götgatan som ligger precis bredvid fyrisskolan.
Citera
2011-08-26, 11:44
Medlem
contacts avatar
Tack, jag har redan hittat dit.. funkade bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in