Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-10, 09:21
Medlem
Deometrics avatar
Hej,

Det är så att jag försökte uppdatera min java version från 7u6 (64) till 7u7 (64). Jag laddade ner uppdateringen via filehippo och när jag skall installera den så fryser hela datorn (eller blir enormt seg och oanvändbar), efter reboot så funkar det bra igen. Det är likadant ifall jag försöker avinstallera det befintliga java programmet utan att uppdatera.

Jag har nyligen formaterat om datorn med hjälp av acers inbyggda program (eRecovery). En grej jag märkte från start var att minecraft körde mycket segare än vad det gjort innan min "formatering" och nu kan jag inte ens röra java utan att datorn fryser.

Har även kört antivirussökningar med MSE och Malwarebytes. Det senarenämnda programmet hittade ett litet virus i en .pdf men annars inget.

Har ni någon aning om vad detta kan bero på eller har ni också detta problem? Hjälp uppskattas enormt och jag hoppas jag postade i rätt forumdel!

Ps. En sak jag märkte nu var att minecraft inte tror att jag har java installerat trots att programmet finns kvar i program och funktioner i kontrollpanelen.

Mvh,
Deometric
Citera
2012-09-10, 09:24
Medlem
EckiEckis avatar
Varför tar du filen från filehippo istället från de officiella nedladdningssiterna när det rör sig om ett "fritt" program?

Kvarstår problemet även med en nedladdning från den officiella platsen?
Citera
2012-09-10, 09:26
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag undrar detsamma om källan till Java, men hur som haver så är det fler än TS som har problem med Java -> https://www.flashback.org/t1958075

Där kanske TS finner något matnyttigt.
Citera
2012-09-10, 11:14
Medlem
Deometrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Varför tar du filen från filehippo istället från de officiella nedladdningssiterna när det rör sig om ett "fritt" program?

Kvarstår problemet även med en nedladdning från den officiella platsen?

Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag undrar detsamma om källan till Java, men hur som haver så är det fler än TS som har problem med Java -> https://www.flashback.org/t1958075

Där kanske TS finner något matnyttigt.

Anledningen till att jag laddade ner från Filehippo var att de har UpdateChecker, ett program som kollar alla eventuella uppdateringar på datorn. Tycker det är fett praktiskt.

Jag testade att ladda ner 32-bitars och 64-bitars från Oracles webbsida. Jag kan installera 32-bitars utan problem men det är när jag skall installera 64-bitars som hela datorn hänger sig.

Jag vet att jag har 64-bitars Windows 7 och program/funktioner säger att jag har en 64-bitars Java 7u6.

Nu när jag försöker avinstallera 7u6 (64) med hjälp av Ccleaner så kommer rutan "samlar info/förbreder för avinstallation" upp. Efter ett tag blir den färdig och programmet försvinner från Ccleaners lista. När jag startar Ccleaner igen så är den kvar.

Kan det ha hänt något under formateringen jag gjorde? De skall ju lösa problem, inte skapa dem.

Edit: Tack för länken, den var tyvärr inte så matnyttig för min del

Edit2: jag postade mina frågor i länken du skrev.
Senast redigerad av Deometric 2012-09-10 kl. 11:18.
Citera
2012-09-10, 11:25
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deometric
Anledningen till att jag laddade ner från Filehippo var att de har UpdateChecker, ett program som kollar alla eventuella uppdateringar på datorn. Tycker det är fett praktiskt.

Jag testade att ladda ner 32-bitars och 64-bitars från Oracles webbsida. Jag kan installera 32-bitars utan problem men det är när jag skall installera 64-bitars som hela datorn hänger sig.

Jag vet att jag har 64-bitars Windows 7 och program/funktioner säger att jag har en 64-bitars Java 7u6.

Nu när jag försöker avinstallera 7u6 (64) med hjälp av Ccleaner så kommer rutan "samlar info/förbreder för avinstallation" upp. Efter ett tag blir den färdig och programmet försvinner från Ccleaners lista. När jag startar Ccleaner igen så är den kvar.

Kan det ha hänt något under formateringen jag gjorde? De skall ju lösa problem, inte skapa dem.

Edit: Tack för länken, den var tyvärr inte så matnyttig för min del

Edit2: jag postade mina frågor i länken du skrev.
Avinstallera från Program och Funktioner istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in