Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Vet inte vart jag ska lägga denna tråd riktigt så prövar här. Ber om ursäkt om det är i fel forum.
Varje gång jag startar min dator så ligger javaw.exe på 30% cpu usage ända tills jag avslutar processen. Om jag bara låter Java gå så hamnar min gpu på 70 grader utan att jag har något program igång alls. Vad fan är det frågan om? Efter att jag avslutat javaw.exe har jag inga problem med att surfa runt på diverse hemsidor eller spela datorspel. Javas egna support kan jag inte heller kontakta då de tar fucking betalt för att man ska få hjälp.
Skulle uppskatta någon sorts förklaring eller hjälp till detta. Har prövat att avinstallera java och sedan installera det igen men problemet försvinner inte.
Har du kollat om javaw.exe-processen försvinner medans du har java avinstallerat? Annars kan det (?) vara ett virus in disguise? Jag har verkligen ingen aning, men det känns ju konstigt om det ligger kvar så efter ominstallation.
Googlade snabbt att det kunde ha att göra med registret, men vetefan hur man fixar det.
Edit: Mao: jag har ingen aning, men jag försökte iaf.