Flashback bygger pepparkakshus!
2005-03-28, 20:18
Medlem
call3s avatar
vet inte om det borde vara i wifi forum. men jag har en burk jag tänkte placera på ett lämpligt ställe. (så jag kan utnyttja ett par personers wireless.)
Men jag fundera på styrningen. IOM att den inte ska stå hemma hos mig så tänkte jag på hur man skulle styra den.
Jag kan antagligen "cracka" AP roterna (heter egentligen?) så jag kan styra portar o liknande.
Men hur borde man göra och vilket program borde jag köra för att kunna remote controlla utan att bli spårad.
Och kan man med något program köra "remote" via proxy?
och var hittar jag "gratis" proxy som stöder funktionen.

Hoppas nån kan svara... och att ni har en bra dag !!!
//C
Citera
2005-03-28, 23:46
Medlem
RaiLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call3
vet inte om det borde vara i wifi forum. men jag har en burk jag tänkte placera på ett lämpligt ställe. (så jag kan utnyttja ett par personers wireless.)
Men jag fundera på styrningen. IOM att den inte ska stå hemma hos mig så tänkte jag på hur man skulle styra den.
Jag kan antagligen "cracka" AP roterna (heter egentligen?) så jag kan styra portar o liknande.
Men hur borde man göra och vilket program borde jag köra för att kunna remote controlla utan att bli spårad.
Och kan man med något program köra "remote" via proxy?
och var hittar jag "gratis" proxy som stöder funktionen.

Hoppas nån kan svara... och att ni har en bra dag !!!
//C

När de gäller routrarna/routern så är det nog bara att testa med std passworden finns massa listor på google. jag känner tyvär inte till ngt Remote Control program som kan köras genom Proxy. men jag tror nog att det måste finnas ett antal som kan köra genom HTTP proxy...

Hittade ett program som använder HTTP proxy. kolla: http://www.juriksoft.net/prog_control.htm
Citera
2005-03-29, 14:12
Medlem
call3s avatar
kollar upp d. Thx alot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in