2012-09-09, 17:08
Medlem
Hej!
Nu är det såhär att jag sitter mycket med Pro-Tools och bestämde mig för att lägga ett beat från addictive drums på multi-output i logic och bounca som wav. Idén var att importera audion i Pro-Tools för att ha schyst material att arbeta men efter att ha lyssnat och tagit en titt på transienterna så insåg jag att det redan var komprimerat (vilket jag kunde ha gissat ). Min fråga är helt enkelt om det finns något sample-pack eller liknande som erbjuder omixad högkvalitativ audio som ni kan rekommendera. Är helt enkelt osäker på vilka alternativ som finns där ute.
Citera
2012-09-09, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n1k
Hej!
Nu är det såhär att jag sitter mycket med Pro-Tools och bestämde mig för att lägga ett beat från addictive drums på multi-output i logic och bounca som wav. Idén var att importera audion i Pro-Tools för att ha schyst material att arbeta men efter att ha lyssnat och tagit en titt på transienterna så insåg jag att det redan var komprimerat (vilket jag kunde ha gissat ). Min fråga är helt enkelt om det finns något sample-pack eller liknande som erbjuder omixad högkvalitativ audio som ni kan rekommendera. Är helt enkelt osäker på vilka alternativ som finns där ute.

Lite nyfiken hur du på såg på bara ljudvågorna att det var komprimerat?
Citera
2012-09-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mellony
Lite nyfiken hur du på såg på bara ljudvågorna att det var komprimerat?

Hm, antog bara det då peakarna var väldigt konsekventa genom en hyfsat lång loop inspelad med ett riktigt trumset.
Citera
2012-09-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av n1k
Hm, antog bara det då peakarna var väldigt konsekventa genom en hyfsat lång loop inspelad med ett riktigt trumset.

Det mesta du hittar är en smula komprimerat.
Du kan ju börja med att gå in i Addictive Drums och kolla upp om kompressorn som finns i pluggen är aktiverad eller inte.

Annars tycker jag ljudet i Addictive Drums är relativt neutralt och faktiskt rätt bra i vissa fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in