2012-09-09, 11:35
Medlem
Skaffade tidigare i somras en canon 550. hade redan rån början problem med oskärpa i bilderna. Testat både autofocus och manuell focus, olika objektiv och ändrat inställningen "oskärpa" under picture style till 5, 6, 7 men ingen förändring. Kan alltså inte få total focus som jag fick med min förra kamera, canon 400.
kan felet tillkommit under produktionen av kameran, och isåfall, går det att åtgärna själv?
Citera
2012-09-09, 11:38
Medlem
ZombieIncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LePoppin
Skaffade tidigare i somras en canon 550. hade redan rån början problem med oskärpa i bilderna. Testat både autofocus och manuell focus, olika objektiv och ändrat inställningen "oskärpa" under picture style till 5, 6, 7 men ingen förändring. Kan alltså inte få total focus som jag fick med min förra kamera, canon 400.
kan felet tillkommit under produktionen av kameran, och isåfall, går det att åtgärna själv?
Brukar oftast vara objektiven det är fel på, men som du skrev så har du testat olika. Skulle råda dig att gå till den butik du köpte kameran i och be om hjälp.
Citera
2012-09-17, 12:35
Medlem
Ellingtons avatar
Gå in i menyn, gör om till kamerans fabriksinställningar.
Starta om kameran, AF på objektivet, fota i Auto-läget rakt fram på valfritt objekt i klar belysning.
Fortfarande samma problem? Fortfarande samma problem med ett annat objektiv på?

Lägg gärna upp en exempelbild eller två.

/E
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in