2012-12-23, 23:35
Medlem
AndrewBernards avatar
Något ord jag ofta noterar i fel sammanhang är ordet reklamera. Många verkar tro att detta betyder; Att göra reklam.
Citera
2012-12-25, 19:35
Medlem
En vän ville tyckte att min idé som jag hade lät bra och blev väldigt exalterad samt föreslog att "vi borde cedera den till någon annan".
Citera
2012-12-26, 11:46
Medlem
https://www.flashback.org/sp41102136

Citat:
Ursprungligen postat av hazzear0
Överlever endast tack vare pensionärernas surt fördärvade pengar, det är helt sant. Dem som styr bingolotto vet att den enda betalande målgruppen är pensionärer och försöker där av få ut dessa lotter till ställen vart många pensionärer går.

Citera
2012-12-28, 22:03
Medlem
Torinlols avatar
När jag läste religion i gymnasiet använde jag ofta ordet sekulariserad där det skulle vara segregerad. Det gillades inte.
Citera
2012-12-29, 05:31
Medlem
ojskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaqobe
Polaren skulle dissa en kille som inte hade speciellt mycket muskler och slog till med "Du är så jävla muskulös"

>mfw
Killen som försöker skriva grön text på flashback... jisses

Hade en bekant som för länge sedan ville påstå att jag var dum i huvudet på något fint sätt men valde att säga något i stil med: "Är du helt jävla paranoid eller?!"
Citera
2012-12-29, 16:29
Medlem
I fysikundervisning är det iprincip omöjligt att säga kinetisk för många. Det blir istället att folk pratar om den kinesiska kraften .
Citera
2013-01-04, 03:26
Medlem
Detta kanske bara är ett skrivfel, men det kändes rätt kul att få hänvisa till ett inlägg från 2009.

https://www.flashback.org/sp20083799
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
För att kyla inte kan skapas, kyla kan bara fås genom att ta bort värme.

luftströmmar är inte strålning, det är konvention. Det är kall materia som förflyttas till en punkt från en annan. Solen strålar, den överför energi utan att överföra materia.
Konvektion heter det. Konvention är något helt annat.
Citera
2013-01-04, 18:30
Medlem
En kompis sa att han hade sett konjunkturen av någons könsorgan.

Citera
2013-01-04, 23:07
Medlem
En polare vurpade med hojen för ett gäng år sen. Smått orolig ringde jag hans mor som förklarade att han fått en faktura på bäckenet. Jag var jävligt nära att fråga vad det kostade men kände att det inte var läge för skämt just då.

En annan kompis sa mitt i en diskussion att "det där har du fått bakom foten". Möjligen hade jag fel i sak, men om nån fått nåt om bakfoten så var det nog han.
Citera
2013-01-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
En kompis sa att han hade sett konjunkturen av någons könsorgan.

Helt underbar felsägning!

Menar han erektionen eller hur ofta den kommer till användning?
Citera
2013-01-06, 01:43
Medlem
matteyass avatar
Jag har haft en period då jag blandade ihop sammanhang och samband; bokstavligt talat, typ. "Vad finns det för sammanband," blev det pinsamt ofta. ^^
Citera
2013-01-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Helt underbar felsägning!

Menar han erektionen eller hur ofta den kommer till användning?

Vid högkonjunktur användes den flitigt. Nä, skämt åsido. Det lät ungefär så här:
Vilken stor dase den där snubben har. Man ser hela konjunkturen! Den ligger längs med hela byxbenet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in