2012-09-08, 18:15
Medlem
Isildurrrrs avatar
Kan tänka mig att det finns många roliga historier om barns felsägningar, men det är ännu roligare med präktiga vuxna som skämmer ut sig.

Det här utspelade sig hemma hos en bekant nyligen:

Per: - Hur är det med Fia?
Isildurrrr: - Vet inte, tror hon är hos läkaren just nu.
Äckliga Sara: - Ameh suck..Man säger inte “lääääkaren”. Hon är hos “ornitologen”! (Eller ORRRRRnitologen, som hon sa)

Fia var kallad till ortopeden.

Kanske inte bästa exemplet eftersom ortoped knappast är ett "jättefint" ord, men ni förstår poängen!
Citera
2012-09-08, 18:17
Medlem
Det var ett helt underbart exempel TS. Lol!

Jag spelade tvspel hos en kompis och när jag kom till ett parti som var lite svårt och lurigt sade han att det var "lukrativt".
Citera
2012-09-08, 18:24
Medlem
TequilaBoys avatar
Hörde en tjej på bussen som sa

-Hur känns det att börja skolan?
-Det kändes väl relativt.
Citera
2012-09-08, 18:26
Medlem
BuddhaBasses avatar
1 gång hörde jag en moderat som sa possitivt
Citera
2012-09-08, 19:04
Medlem
RiverStyxs avatar
En diskussion om att vi kanske drack och festade lite för mycket. En polare:

- Asså, man är helt jävla oumbärlig! (han menade oförbätterlig)
Citera
2012-09-08, 19:11
Medlem
TotalyMoos avatar
Det verkar vara väldigt vanligt bland våra mer kända bloggerskor att kasta runt ordet "dock" så ofta de kan. Kanske inte heller det finaste ordet, men jag får en känsla av att det bara används för att låta lite bättre.

Annars hör jag sällan finare ord användas, vilket är ganska tragiskt.

Citera
2012-09-08, 19:13
Medlem
"Han har värsta gangster-genren." Ordet vederbörande sökte var jargong.

En annan klassiker, inseminera - insinuera.

Med risk för att gå ot, kände en snubbe som försökte hitta namnet på muslimernas religion. Varken muslimdomen eller muslimismen klingade riktigt rätt i magisterns öron.
Citera
2012-09-08, 19:14
Medlem
Glendas avatar
Jag har en jobbarkompis som alltid gör citattecken med fingrarna när hon pratar och ta mej fan alltid vid fel eller direkt opassande tillfällen, kanske inte direkt samma sak men effekten blir ju densamma
Citera
2012-09-08, 19:18
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Jag kan inte uttala psykiatrer, jag försökte en gång och ordet jag uttalade blev något helt annat. Nu säger jag psykolog istället, fast om det är samma sak vet jag inte
Citera
2012-09-08, 19:36
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Jag kan inte uttala psykiatrer, jag försökte en gång och ordet jag uttalade blev något helt annat. Nu säger jag psykolog istället, fast om det är samma sak vet jag inte

Det är tyvärr två helt olika saker så du kanske ska träna på att uttala det ordet... Eller oxå gör du det enkelt för dig och säger läkare istället...
Citera
2012-09-08, 19:38
Medlem
Estresss avatar
För ett tag sedan sa någon i min klass att "McDonalds är så överreklamerat".
Citera
2012-09-08, 19:38
Medlem
Hörde detta från en kompis. Vi var båda där, men jag hade gått på toa så jag missade det, tyvärr!

En tjej och en kille diskuterar högljutt och ingående huruvida det är nån skillnad på killar och tjejer när det kommer till sport.

K - Det är klart att killar är bättre på sport för vi är starkare och snabbare av naturen.. blahblah..
T- Men att ni är starkare gör ju inte att ni är bättre på att kasta en boll i en hink, det beror ju bara på att ni har övat och fått bättre retorik på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in