Min dator (stationär Windows 7, 64-bitars operativsystem ) stänger av sig själv. Det har hänt 4 gånger sen jag köpte den (juni, 2011) varav 2 gånger var den 2/9-12 (ena gången satt jag och kollade på något youtube-klipp medans jag andra gången, ca 30 minuter senare, satt på någon modeblogg. Kanske 20 minuter efter det la mitt internet av. Och fjärde gången det hände var idag (8/9-12), min lillasyster satt på en sida kallad stardoll och "stylade sin docka" och mitt i allting la datorn av. Jag satt bredvid henne hela tiden så jag vet att hon inte gick in på något annat eller så.
Det beror
inte pga av överhettning, har redan kollat fläktarna.
Men däremot så händer det ibland att fläktarna låter väldigt hemskt.
http://www.youtube.com/watch?v=kRyVDNn-LIs
Den varnar heller inte innan den stängs av. Den fungerar precis som vanligt och låter helt normalt, men sen helt plötsligt blir skärmen svart och datorn har stängt av sig självt.
Har även sökt igenom den efter virus med F-secure och inga virus har hittats.
Mina lokala diskar har gott om ledigt minne, däremot så är min externa hårddisk proppfull. Kan min dators beteende kanske ha att göra med det..? Känns ju inte så värst logiskt men man vet ju aldrig. Jag är inte så bra på det här med dator så skulle uppskatta lite hjälp!