2012-09-07, 09:47
Medlem
I tisdags den 4 september ligger plötsligt en mängd blommor på marken intill ett litet träd, liksom lyktor och bilder på en ung pojke. Även en bild av en italiensk flagga. Brev med hälsningar och farväl. Detta är på Abrahamsbergsvägen mitt emot Abrahamsbergsskolan, i backen ner mot tunnelbanan. Det verkar vara en pojke i 13-14 årsåldern.
Jag och många som gick förbi trodde att den här pojken hade blivit överkörd och att det därför låg blommor och minnessaker där. Dagen efter berättar en kvinna som jag träffade på att hon har hört att den här pojken hade varit mobbad så svårt att han tog livet av sig. Vidare att han hade hängt sig.

Det är ju förfärligt! Vet någon om detta är sant och om det gällde en elev i Abrahamsbergsskolan? I så fall bör rektorn och ansvariga för skolan polisanmälas för att de inte förhindrade detta. De som mobbade pojken bör också få sina straff.

Jag ska gå ner och titta vid trädet igen och se om det står ett namn där. Har även bild, men vet inte hur man lägger upp det här.

Vila i frid, kära lilla unga pojken!
2012-09-07, 10:28
Medlem
Haubits77Bs avatar
Ingenting upplagt på skolans hemsida iallafall.

Det brukar vara kutym att skolan går ut offentligt med sitt sorgearbete i dylika fall.
2012-09-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ingenting upplagt på skolans hemsida iallafall.

Det brukar vara kutym att skolan går ut offentligt med sitt sorgearbete i dylika fall.

Pojken kanske gick i en annan skola, eller också vill de inte gå ut med det här.
2012-09-07, 10:38
Medlem
Hur kan man lägga upp en bild på blommor och bilder vid trädet? Någon?
2012-09-07, 14:07
Medlem
Har fått veta lite mer om den där gamla damen. Tydligen hände det här i förra veckan
då även en minnesstund i kyrkan på höjden hölls. Förmodligen var skolan kanske även med då. Då ringde kyrkklockorna väldigt länge mitt på dagen en dag, minns jag. Det hörs över hela Abrahamsberg och bort till Brommaplan. Killen lär ha varit 15 år.
Mycket konstigt att skolan inte har något om detta på sin hemsida och att inte MittiBromma har skrivit om det här sorgliga dödsfallet - som kunde ha undvikits om skolan hade ingripit mot att han var mobbad.
2012-09-11, 11:54
Medlem
Om tidningar skriver om sådant så brukar det ta lång tid mellan det inträffade och artikel. Efter lite sökande på nätet hittade jag dock F*il*p Ko*k f.1997 som tyvärr valt att inte finnas kvar.

R.I.P
2014-02-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mayya
Om tidningar skriver om sådant så brukar det ta lång tid mellan det inträffade och artikel. Efter lite sökande på nätet hittade jag dock F*il*p Ko*k f.1997 som tyvärr valt att inte finnas kvar.

R.I.P

Grejen va.... Han la ut bilder på sin facebook innan när han låg i badkaret med 3 vodka flaskor, vem fotade? Sen hittas han hängd i sin källare. Bilderna togs bort efter olyckan, folk som anmälde så de togs bort men jag har tänkt mycket på detta, kanske lite för mycket... Men äsh kanske inte så viktigt.

Vila i fred! <3
2014-02-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzimpan
Grejen va.... Han la ut bilder på sin facebook innan när han låg i badkaret med 3 vodka flaskor, vem fotade? Sen hittas han hängd i sin källare. Bilderna togs bort efter olyckan, folk som anmälde så de togs bort men jag har tänkt mycket på detta, kanske lite för mycket... Men äsh kanske inte så viktigt.

Vila i fred! <3

Frid till F. K samt till hans familj och övriga anhöriga. Har haft förmånen att träffa mamman och pappan som är bra människor. Rättvisan kommer finna sin rätt över tid.
2025-04-09, 14:25
Moderator
Jultrollets avatar
Tragisk händelse som verkar handla om ett självmord och inte en olycka. Då åren nu gått låser vi denna tråd. /Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in