2012-09-06, 21:49
Medlem
Jag tnker kpa, ladda ner p Macbook Pro, appen Norstedts svenska ordbok. Behver man internetuppkoppling d man anvnder just denna appen?
Citera
2012-09-06, 22:17
Medlem
Snjs avatar
Kolla systemkraven?
Citera
2012-09-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Kolla systemkraven?
Jag har inte kpt Macbook Pro n. Den nya Macbook Pro-versionen r frn r 2012. Jag undrar ifall man mste vara uppkopplad till internet fr att anvnda just den appen.
Citera
2012-09-06, 22:31
Medlem
systems avatar
Med tanke p att den vger 8 MB och inte lr innehlla en massa bilder kan man anta att all info finns i appen. Men, du kan ju alltid maila appar@norstedts.se och frga.

Vad jag frsttt har de ingen app fr OS X utan enbart fr iOS. Inte helt oviktigt d du ger sken av att vilja anvnda den p din brbara dator.
Citera
2012-09-06, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Med tanke p att den vger 8 MB och inte lr innehlla en massa bilder kan man anta att all info finns i appen. Men, du kan ju alltid maila appar@norstedts.se och frga.

Vad jag frsttt har de ingen app fr OS X utan enbart fr iOS. Inte helt oviktigt d du ger sken av att vilja anvnda den p din brbara dator.
Ordboken omfattar 100.000 ord och fraser (enligt Norstedts) s jag vet inte riktigt. Jag ska frga Norstedts.

Apple menar att med Mac App Store kan man laddar ner appar. iOS-krav r inga hinder fr Macbook tror jag.
Citera
2012-09-07, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UshtarNatyral
Ordboken omfattar 100.000 ord och fraser (enligt Norstedts) s jag vet inte riktigt. Jag ska frga Norstedts.

Apple menar att med Mac App Store kan man laddar ner appar. iOS-krav r inga hinder fr Macbook tror jag.

Appen du pratar om r en iOS app och kan inte kras p macbooken utan krver en ipad/iphone.
Citera
2012-09-07, 19:16
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UshtarNatyral

Men nu var det inte i App Store den fanns, utan i iTunes Store som betyder att du kan ladda hem appen p din dator och sedan fra ver den till din iOS-enhet.

I OS X
App Store (ett program i OS X): program fr OS X
iTunes Store: appar fr iOS-prylar. Kan laddas ner p datorn och verfras till iOS-pryl och bara kras p iOS.

I iOS
App Store (en app i iOS): appar fr iOS.

Alla stores kan verka frvirrande till en brjan, men om man lutar sig tillbaka en stund och tnker brukar bitarna falla p plats.
Citera
2012-09-08, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Men nu var det inte i App Store den fanns, utan i iTunes Store som betyder att du kan ladda hem appen p din dator och sedan fra ver den till din iOS-enhet.

I OS X
App Store (ett program i OS X): program fr OS X
iTunes Store: appar fr iOS-prylar. Kan laddas ner p datorn och verfras till iOS-pryl och bara kras p iOS.

I iOS
App Store (en app i iOS): appar fr iOS.

Alla stores kan verka frvirrande till en brjan, men om man lutar sig tillbaka en stund och tnker brukar bitarna falla p plats.
Du nmner inte alls Apple-begreppet Mac App Store. Varfr frsker du vilseleda folk?

Ja hur som helst sger Apple sjlv "Precis som App Store p iPad och iPhone erbjuder Mac App Store ondliga mjligheter att upptcka och kpa nya appar direkt frn din Mac".

I win!
Citera
2012-09-08, 20:20
Medlem
PS: system vi har nd bda rtt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in