2012-09-06, 21:39
Medlem
Fahrquarhs avatar
Köpte nyligen en Asus K53B. Har endast använt den vid ett fåtal tillfällen men ikväll när jag skulle använda den ville tydligen "asus live update" installera några uppdateringar, kring 10 stycken. Hur som helst, vände ryggen åt datorn för någon minut och när jag kollar tillbaka på den är den en svart BIOS-ruta uppe, där det står något om att datorn försöker installera något (grafikdrivare?), men misslyckats. Får panik ( ) och knäpper av datorn.

När jag startar datorn igen är allt pixligt, ikonerna är större och det går endast att ändra mellan två alternativ på skärmupplösningen. På startmenyn ligger nu även en ikon vid namn WinFlash som inte legat där tidigare. Tidigare när man högerklickat på startmenyn har man kunna kommit åt något som heter i stil med "amd vision center" eller liknande, det går ej längre heller. Upplever också att datorn är segare. Vad har egentligen hänt? Ballade datorn ur mellan den hade tagit bort gamla drivrutiner och installera nya? Tacksam för svar!
Citera
2012-09-06, 21:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Jag antar att du har någon nyare Windows i denna dator. Har du provat med en systemåterställning?
Citera
2012-09-06, 21:47
Medlem
Fahrquarhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag antar att du har någon nyare Windows i denna dator. Har du provat med en systemåterställning?
Förstås borde jag ha skrivit det. Windows 7. Har inte provat med det, nej. Isf gör jag det med en gång!
Citera
2012-09-06, 21:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lite information om en systemåterställning om du nu har lite frågetecken -> https://www.flashback.org/t1451053
Citera
2012-09-06, 22:01
Medlem
Fahrquarhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Lite information om en systemåterställning om du nu har lite frågetecken -> https://www.flashback.org/t1451053
Gjorde en systemåterställning och nu funkar allt som det ska igen! Vilken KUNG du är, TACK!
Citera
2012-09-06, 22:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bra att det ordnades sig. Var uppmärksam bara vid nästa gång som du ska uppdaterar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in