2012-09-06, 15:10
Medlem
Kaldozues avatar
Jag går i 3an på gymnasiet, då vi ska hålla på med UNGFÖRETAGANDE.

Jag har kommit på att göra en egen dricka där det innehåller färskt frukt och örter. Det är mycket jag inte vet, därför ber jag om hjälp här på flashback.

Om jag inte ska ha några konserveringsmedel, hur ska jag göra för att drycken inte ska mögla när man häller i de i en flaska?

Kan någon tipsa om en typiskt företag som kan sponsra mig med flaskor och etiketter?
Citera
2012-09-06, 15:28
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaldozue
Jag går i 3an på gymnasiet, då vi ska hålla på med UNGFÖRETAGANDE.

Jag har kommit på att göra en egen dricka där det innehåller färskt frukt och örter. Det är mycket jag inte vet, därför ber jag om hjälp här på flashback.

Om jag inte ska ha några konserveringsmedel, hur ska jag göra för att drycken inte ska mögla när man häller i de i en flaska?

Kan någon tipsa om en typiskt företag som kan sponsra mig med flaskor och etiketter?
Rek ett studiebesök på tex http://www.bramhults.se/.

Sedan får du nog vacker ta o betala dina flaskor själv, ser inte vaför ngt företag skulle ge bort sina varor till en konkurerande produkt.

Men har du tur så kanske ngn plastfabrikant som kan ge dig billigt pris på restparti?
Citera
2012-09-06, 15:33
Medlem
Kaldozues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Rek ett studiebesök på tex http://www.bramhults.se/.

Sedan får du nog vacker ta o betala dina flaskor själv, ser inte vaför ngt företag skulle ge bort sina varor till en konkurerande produkt.

Men har du tur så kanske ngn plastfabrikant som kan ge dig billigt pris på restparti?

tackar!! , jo men självklart kan jag betala! men jag tänkte om det kanske vill ha med sin logga på produkten eller nått.. .
Citera
2012-09-06, 15:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
tackar!! , jo men självklart kan jag betala! men jag tänkte om det kanske vill ha med sin logga på produkten eller nått.. .
Ahh, du menar reklamspot på flskan, bra ide. Finns inte ännu tror jag, förutom kampanjer de olika sorterna har med tävlingar osv.

Kanske skulle du satsa på reklamspot med erbjudanden på flaskan. Gärna med tel nr till firman så blir flaskan snart oumbärlig!!
Citera
2012-09-06, 15:39
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:

Ja för gemene man som dricker "läsk" är verkligen intresserade av reklam för ett företag som gör saker av restplast.
Citera
2012-09-06, 15:49
Medlem
Kaldozues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Ja för gemene man som dricker "läsk" är verkligen intresserade av reklam för ett företag som gör saker av restplast.

jaa men glöm reklam grejen då

vilka företag tillverkar flaskor?
Citera
2012-09-06, 16:08
Avslutad
Ring in till återvinningskontor eller andra dryckesföretag och ställ frågor. Svarar de så svarar de, annars så var besöka dem ett bra förslag.
Citera
2012-09-06, 19:51
Medlem
Kaldozues avatar
Är det slut på förslag gott folk?
Citera
2012-09-09, 19:28
Medlem
Amalgamates avatar
Det är ju bara att köpa några läskebackar och sedan köpa kapsyler samt en kapsylapparat.
Du får en massa läsk till nästa helg + flaskor = win win
Citera
2012-09-09, 21:40
Medlem
Köp mindre flaskor, sen köper du 2 liters coca cola och häller över, då får du en bra produkt och bra marginal. Sen hittar du på ett eget namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in