2012-09-06, 14:07
Medlem
Hej,

Jag har en dator, två skärmar, två användarkonton:
ett konto för mitt företag och det andra för min kund,
båda konton är administratör just för att kunna få tillgång till program.

Kan jag ha båda användarkonton öppna, arbeta parallellt med båda konton, vart konto på var sin skärm ?

Tacksam för hjälp
Ullabett
Citera
2012-09-06, 14:17
Bannlyst
om det är webaserat ja, två olika webläsare eller menar du konton för ditt OS?
Citera
2012-09-06, 14:32
Medlem
Ehfraims avatar
Borde även gå med exempelvis VMWare. Kort sagt så tror jag inte att det går utan en tredjeprogramsvara.
Citera
2012-09-06, 14:52
Medlem
jag är rätt dålig på sånt här, det är samma windows 7 så det bör vara konton i OS = operativ system om det är det du menar ?
gjort två användarkonton som jag växlar användare emellan vid "startknappen" ...
Citera
2012-09-06, 14:53
Medlem
Vad är VMWare?
Citera
2012-09-06, 14:59
Medlem
MrMercurys avatar
Kan du berätta lite mer om vad du tänker göra på de olika kontona?
Du kan ju t.ex. logga in på ett Windowskonto och spara filer i två "Mina dokument"-mappar, öppna två av samma applikation med olika inloggningar osv.
Är det något specifikt som en användare kommer åt som den andra inte kommer åt?

EDIT: VMWare använder man för att köra virtuella operativsystem, förhoppningsvis kan du komma undan utan att köra så, men det beror som sagt på vad du vill åstadkomma.
Citera
2012-09-06, 15:45
Medlem
Det mesta bara för att skilja på de olika e-mail konton, för att undvika att man skickar från fel konto har jag valt att ha två användar konton.

Man kan väl inte öppna flera outlook program på en och samma användarkonto ... ??

jag arbetar med att hantera e-mail för kunder ....
Citera
2012-09-06, 16:07
Medlem
MrMercurys avatar
Du kan ju dela upp kontona i Outlook.
Att köra två Outlook-klienter har du rätt i är lite knepigt. Men att sätta upp en virtuell maskin eller dylikt bara för att köra en Outlook-klient till känns lite overkill.
Varför inte isåfall använda t.ex. en privat Gmail-adress och ha webmailfönstret på en skärm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in