Jag börjar med att säga att jag inte var riktigt säker på i vilken forum-del detta skulle placeras, men efter att ha läst stickys så kändes detta mest aktuellt då det ändå är ett brott det handlar om. Så..
Länk:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15395034.ab
"Grannen väcktes av ett rassel i köket – minuterna senare fick han sin soffa förstörd av en man som tuggade tvättmedel. Nu döms en man i 30-årsåldern för salivattacken."
Precis som "dragkrok i analen-historian" är jag lite osäker på diskussionsunderlaget här men tyckte detta var för udda för att inte pratas om.
En man/granne har alltså fått besök av en vild dödsknarkare i sitt hus/lägenhet medans han låg och vilade. Medan han ringer polisen går "GM" in till soffan och börjar där äta tvättmedel som han sedan dreglar ut över mannens soffa så i den milda grad att den blir totalförstörd. Soffan var även nyinköpt innan salivattacken(tm)!
Detta är ju bara för bisarrt.. Varför började han äta tvättmedel hos grannen? Var det hans eget tvättmedel? Vad skulle han med kniven till som han hittat i köket? Varför är artikeln så undermålig?
Är det någon som bor i Kilafors som kanske vet mer om denna händelse? Roligt är det iaf.