2012-09-06, 09:48
Medlem
Moffins avatar
Jag börjar med att säga att jag inte var riktigt säker på i vilken forum-del detta skulle placeras, men efter att ha läst stickys så kändes detta mest aktuellt då det ändå är ett brott det handlar om. Så..

Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15395034.ab

"Grannen väcktes av ett rassel i köket – minuterna senare fick han sin soffa förstörd av en man som tuggade tvättmedel. Nu döms en man i 30-årsåldern för salivattacken."

Precis som "dragkrok i analen-historian" är jag lite osäker på diskussionsunderlaget här men tyckte detta var för udda för att inte pratas om.

En man/granne har alltså fått besök av en vild dödsknarkare i sitt hus/lägenhet medans han låg och vilade. Medan han ringer polisen går "GM" in till soffan och börjar där äta tvättmedel som han sedan dreglar ut över mannens soffa så i den milda grad att den blir totalförstörd. Soffan var även nyinköpt innan salivattacken(tm)!

Detta är ju bara för bisarrt.. Varför började han äta tvättmedel hos grannen? Var det hans eget tvättmedel? Vad skulle han med kniven till som han hittat i köket? Varför är artikeln så undermålig?

Är det någon som bor i Kilafors som kanske vet mer om denna händelse? Roligt är det iaf.
Citera
2012-09-06, 09:53
Medlem
kaktjuvens avatar
Kanske åt badsalt och höll på att förvandlas till en zombie?
Citera
2012-09-06, 10:20
Medlem
scenemasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Varför började han äta tvättmedel hos grannen?

Svaret fanns i artikeln:
Det bisarra agerandet förklarar han med att han var hög på GHB - eftersom han bor i närheten gick han fel när han var på väg till eller från tvättstugan. Kniven och tvättmedlet har han inget minne av.
/SM
Citera
2012-09-06, 10:39
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scenemaster
Svaret fanns i artikeln:
Det bisarra agerandet förklarar han med att han var hög på GHB - eftersom han bor i närheten gick han fel när han var på väg till eller från tvättstugan. Kniven och tvättmedlet har han inget minne av.
/SM
Låter helt klart som en kanonkväll!
Dags för Kilaforsarna att börja låsa dörren om de är rädda om sina salongsmöbler.
Citera
2012-09-06, 10:53
Medlem
BrainDisorders avatar
Det roliga är att artikeln fokuserar på soffan så förbannat mycket, hur kul är det för BO att stöta på en fullkomligt nerknarkad snubbe med kniv i köket? Dock lär han ju ha varit helt väck dels för att han blir avväpnad och sedan går och sätter sig i, uppenbarligen någon annans, soffa med en näve tvättmedel och äter.
Citera
2012-09-06, 11:38
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Det roliga är att artikeln fokuserar på soffan så förbannat mycket, hur kul är det för BO att stöta på en fullkomligt nerknarkad snubbe med kniv i köket? Dock lär han ju ha varit helt väck dels för att han blir avväpnad och sedan går och sätter sig i, uppenbarligen någon annans, soffa med en näve tvättmedel och äter.

Frågan är ju varför inte gubben schasade ut knarkmongot ur huset efter att ha avväpnat denne och före samtalet till polisen, GM verkade ju vara tillräckligt slö för att det skulle vara möjligt och kan ju knappast ha varit speciellt skräckingivande då gubben tyckte det var okej att tappa uppsikt över denne.

Nu vet jag inte mycket om GHB men hur jävla väck måste man egentligen vara för att man ska börja äta tvättmedel. Det framgår ju inte heller i artikeln hur det gick med honom (mer än att han uppenbarligen överlevde) då det knappast är speciellt bra eller nyttigt att äta tvättmedel.
Citera
2012-09-06, 11:43
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
.
Nu vet jag inte mycket om GHB men hur jävla väck måste man egentligen vara för att man ska börja äta tvättmedel. Det framgår ju inte heller i artikeln hur det gick med honom (mer än att han uppenbarligen överlevde) då det knappast är speciellt bra eller nyttigt att äta tvättmedel.

Tvättmedel är som dunderhonung för pundare.

Vet inte heller hur det påverkar hjärnaktiviteten, men kan tänka mig lite i stil med zombie-mode. Att man gör saker fast man inte är närvarande. Lite som stilnoct + den extra släpigheten och segheten.
Citera
2012-09-06, 11:58
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Tvättmedel är som dunderhonung för pundare.

Vet inte heller hur det påverkar hjärnaktiviteten, men kan tänka mig lite i stil med zombie-mode. Att man gör saker fast man inte är närvarande. Lite som stilnoct + den extra släpigheten och segheten.

Ja inte lär det vara åt det positiva hållet iaf..

Seriöst jag skulle så gärna velat se detta. Jag tänker mig hur han (i min tanke naken) halvhänger över soffan, rödsprängda ögon och spretigt hår med darrande händer gräver i tvättmedelslådan och lassar in näve efter näve i munnen.. OM NOM NOM.. vilken syn
Citera
2012-09-06, 13:11
Medlem
BigFatCones avatar
Alltså. Jag har varit rejält påverkad av ganska många droger, bland annat GHB men vare sig äta tvättmedel, vifta med kniv eller ens inte hitta hem har jag aldrig gjort. Mycket imponerande.
Citera
2012-09-06, 13:16
Medlem
Moffins avatar
Såg samma artikel i lokaltidningen när jag var hemma på lunchen. Där förklarades det lite mer ingående att mannen tydligen föst upp GM i soffan (han var väl helt bäng) och att det var där han börjat äta ur en burk med lösningsmedel, alltså typ vanish eller nåt inte äkta tvättmedel.

Min personliga åsikt är att oavsett hur hög man är så har det gått väldigt snett när tanken var att man skulle gå hem med tvätten och istället hamnar i grannens soffa och börjar äta kemikalier.

Jag undrar för övrigt varför man tvättar när man är såpass påverkad och hur ren tvätten egentligen blev.
Citera
2012-09-06, 14:05
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
Såg samma artikel i lokaltidningen när jag var hemma på lunchen. Där förklarades det lite mer ingående att mannen tydligen föst upp GM i soffan (han var väl helt bäng) och att det var där han börjat äta ur en burk med lösningsmedel, alltså typ vanish eller nåt inte äkta tvättmedel.

Min personliga åsikt är att oavsett hur hög man är så har det gått väldigt snett när tanken var att man skulle gå hem med tvätten och istället hamnar i grannens soffa och börjar äta kemikalier.

Jag undrar för övrigt varför man tvättar när man är såpass påverkad och hur ren tvätten egentligen blev.
Det finns nog en viss risk för att det smugit in sig en röd strumpa bland vittvätten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in