2012-11-21, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Är det nåt man väljer? Väljer man vad man tänder på, det var nåt nytt för mig.. Själv är jag glad att jag tänder på normala saker.

Man väljer ju om man ska leva ut sin "läggning" eller inte. Själv tycker jag det är klart stört att välja att leva ut en läggning som innebär att man får smyga runt med döskallar och lik. Det är en sak att tända på saker, men allt ska inte levas ut. Man kan nöja sig med fantasier.
Citera
2012-11-21, 22:19
Bannlyst
Något fel är det ju på henne för inte kan man väl vara frisk när hon skriver så här:

http://img823.imageshack.us/img823/6959/skrmklippp.png
Citera
2012-11-21, 22:33
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Saker pa det?

Köper man ett skelett, som hon säger sig ha gjort, kommer det ju sannolikt inte monterat. Ryggraden kan sitta ihop i bästa fall. Småbenen i mellanhanden är inte det lättaste. Det är omtyckt på osteologiduggor på läkarutbildningen, att den grymme amanuensen - översittaren, öser ut en näve småben på bordet - höger och vänster hand blandat, gärna något cuneiformeben från mellanfoten också på djävulskap- och så skall man få i hop det till mellanhanden.

Den arma Helena skulle, förmodligen utan hjälp av Sobotta-Becher, sortera upp byggsatserna som hon skulle sälja. Uppgiften är inte omöjlig, men den är inte lätt ens med fackkunskaper. Inte att undra på om hon lessnade och söp till med känt resultat.
Citera
2012-11-21, 22:33
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Är det nåt man väljer? Väljer man vad man tänder på, det var nåt nytt för mig.. Själv är jag glad att jag tänder på normala saker.

Var lite felformulerat av mig. Wildis har en bättre förklaring.

Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Man väljer ju om man ska leva ut sin "läggning" eller inte. Själv tycker jag det är klart stört att välja att leva ut en läggning som innebär att man får smyga runt med döskallar och lik. Det är en sak att tända på saker, men allt ska inte levas ut. Man kan nöja sig med fantasier.
Citera
2012-11-21, 22:37
Medlem
Robert_Goatses avatar
Hittar inte polisen värre saker i diskarna kommer "hen" att släppas i väntan på rättegång.
Citera
2012-11-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
men det hon säger skall vi väl inte vara så naiva och tro på? nu har jag inte läst förundersökningen helt än, men det finns väl andra saker hon uppenbart ljuger om i förhören också? (t ex själva motivet, "att hon haft skelettdelarna enbart på grund av ett historiskt intresse")

nej det förstår jag, ja är lite inne på samma tanke... man är inte mer våldsbenägen för att man är homosexuell eller straight. nu vet ja inte om nekrofili är en sexualitet så kanske dålig jämförelse, men när det gäller nekrofili så är det ju trots allt brottsligt. men nåt i mig, tror också att man gillar andra människors lidande och fascineras av att se andra människor i harmfulla situationer. så att då själv skapa andra människors lidande bör inte vara så långt borta... :/

Nej, det finns en massa punkter på vilka hon är allt annat än trovärdig i förhören. Men jag tror det var inläggen från hennes tid på Flashback som åsyftades - där gav hon i min mening ett hyfsat genuint intryck. Tror inte hon räknade med att åka fast och därför talade hon väl rätt öppet och ärligt om sina böjelser.

Hon skrev ju om att det handlar mycket om kärlek och ömhet gentemot de (redan) döda - vad jag förstått det finner hon ingen njutning i att faktiskt själv orsaka någon skada eller död, hon lär ju ha sagt att det skulle vara som att våldta någon. Jag antar att hon såg det som att någon som redan var död liksom "samtyckte". Men hennes aktivitet på diverse goresajter på senare år talar kanske för något annat, liksom fynden i lönnutrymmet.

Men det du skriver om att tycka om andra människors lidande och att se dem i harmfulla situationer verkar inte ha varit något hon gått igång på enligt hennes fb-inlägg iaf, det verkar snarare ha handlat om att det varit lättast att få tag i material med folk som dött i olyckor eller mördats. Ja, det som finns på goresidor helt enkelt... Men hennes psyke är ju så otroligt komplext, eftersom hon ser döden som något vackert så ser hon ju inte heller det äckliga i ett skändat lik... Ja, nu blev det jävligt flummigt här, jag ville mest bara ifrågasätta huruvida det är själva lidandet hon gillar.
Citera
2012-11-21, 22:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Saker pa det?

Nej inte nu längre, var säker på att jag läst det någonstans
Citera
2012-11-21, 22:44
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper77
Det var väl så att kol-14-dateringarna pekade på ca 1945, dvs den tidpunkt då människan dog, inte född. Med C14 daterar man endast när kroppen slutar ta upp kol, dvs när den dör och inte när den föddes alltså.

Fast det står ju "uppskattad födelse kring 1945" på bland annat Skalle 1:1?

Jag tolkar det som att man har tolkat det som att personen dog kring 1995-2000 när denne var kring 50 år gammal, eller har jag tolkat fel?
Citera
2012-11-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
98% Laila vart gift med en viss Le och vart otrogen med Helena. Så äktenskapet sprack sonen inseminerad en soppa från första början. Pratar med fd frun till Laila just nu.
Lailas fd fru vet jag med 100% bodde i samma hus som en annan känd person som har egen tråd i krimforumet.
Det klarnar mer och mer Liala bröt kontakten med Hl 2010 i samma veva som en viss person försvann.
Laila upptäkte vid skilsmässan att hon vart bisexuell och
vid gothia cupp hade hon sex med en amerikan och blev gravid.
Tyckobrahe homogatan

Så du pratar med Lailas FD fru, intressant.
Har hon avslöjat något? För vad jag vet så har hon kontakt med sin ex-fru
Citera
2012-11-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticbeach
Nej, det finns en massa punkter på vilka hon är allt annat än trovärdig i förhören. Men jag tror det var inläggen från hennes tid på Flashback som åsyftades - där gav hon i min mening ett hyfsat genuint intryck. Tror inte hon räknade med att åka fast och därför talade hon väl rätt öppet och ärligt om sina böjelser.

Hon skrev ju om att det handlar mycket om kärlek och ömhet gentemot de (redan) döda - vad jag förstått det finner hon ingen njutning i att faktiskt själv orsaka någon skada eller död, hon lär ju ha sagt att det skulle vara som att våldta någon. Jag antar att hon såg det som att någon som redan var död liksom "samtyckte". Men hennes aktivitet på diverse goresajter på senare år talar kanske för något annat, liksom fynden i lönnutrymmet.

Men det du skriver om att tycka om andra människors lidande och att se dem i harmfulla situationer verkar inte ha varit något hon gått igång på enligt hennes fb-inlägg iaf, det verkar snarare ha handlat om att det varit lättast att få tag i material med folk som dött i olyckor eller mördats. Ja, det som finns på goresidor helt enkelt... Men hennes psyke är ju så otroligt komplext, eftersom hon ser döden som något vackert så ser hon ju inte heller det äckliga i ett skändat lik... Ja, nu blev det jävligt flummigt här, jag ville mest bara ifrågasätta huruvida det är själva lidandet hon gillar.

aha... förlåt men jag har inte läst hennes inlägg på fb. men då förstår jag lite mer vad du menar

MEN vad jag har stått på hennes bilder på datorn, så är det inte bara "lik" och "skelett" som poseras och anses sexuellt... utan även på människor ifrån olika olyckor/mord osv. DVS som att jag skulle ha våldtäktsbilder. nu är det väl många som tänder på det också och så länge det är fantasier så finns det inget olagligt i det hur omoraliskt det än må vara. menar bara att hon motsäger sig själv en heldel, och ett drag för just psykopater är väl mycket om att man 'talar ner' sitt brott
Senast redigerad av mikebatch 2012-11-21 kl. 23:01.
Citera
2012-11-21, 22:53
Medlem
Italienskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
nej... men ok, jag menade att det bör vara mycket ovanligare att vi har nekrofiler bland våran kvinnliga befolkning. rent praktiskt
Ja, det låter väl sannerligen logiskt..

Om nu Daniel, har blivit Danielle och sedan Helena + en massa tjejalias på nätet.
Hur som helst så har gm en väldigt förvirrad sexualitet och identitetskris.
Man blir ju imponerad att h*n har lyckats hålla reda på alla dessa nicknames på nätet och alla lösenord?!

OM det är ett könsbyte behöver det inte (ännu) ha genomförts fullt ut. Hen kan vara transexuell.

Det finns killar som nöjer sig med att äta kvinnliga hormoner brösten växer "naturligt", skäggväxt försvinner, kvinnligare former mm men de har kvar sina manliga könsdelar= fullt kapabel att penetrera, men utåt sett lever de ett liv som en kvinna.

Hon har ju beskrivit förhållandet hon haft med den där mannen att "han nöjde sig med en avsugning".

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Det ouppklarade mordet på en ung flicka på Östra kyrkogården för en massa år sedan kanske nu äntligen får sin lösning?
Citat:
Och Marina.

Rys... Ja, dessa två fall är mycket intressanta att pyssla ihop med Danne/Helena.
Senast redigerad av Italienskan 2012-11-21 kl. 22:58.
Citera
2012-11-21, 22:58
Medlem
Citat:
98% Laila vart gift med en viss Le och vart otrogen med Helena. Så äktenskapet sprack sonen inseminerad en soppa från första början. Pratar med fd frun till Laila just nu.
Lailas fd fru vet jag med 100% bodde i samma hus som en annan känd person som har egen tråd i krimforumet.
Det klarnar mer och mer Liala bröt kontakten med Hl 2010 i samma veva som en viss person försvann.
Laila upptäkte vid skilsmässan att hon vart bisexuell och
vid gothia cupp hade hon sex med en amerikan och blev gravid.
Tyckobrahe homogatan

Detta var rörigt. Kan mycket väl ha missuppfattat detta men vad jag förstår så menar du att Lailas son kommit till genom insemination. Sedan skriver du att Laila haft sex med en amerikan och blivit gravid. Hur ska du ha det egentligen? Hon har ju bara en son.

Och vem är denna mystiska person som försvann, som du menar är känd från krimforumet? Syftar du på Marina, som du hela tiden velat koppla till detta fall? Tycker inte det känns helt trovärdigt att du plötsligt har kontakt med en för oss okänd källa som bekräftar din egen teori...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in