2012-12-30, 14:01
  #5977
Medlem
Schenkmanis44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Det enda jag skulle vilja ha svar på från Helena är dödskallen i frysen?
Varför hade du den i frysen och hur fick du tag på en skalle som luktar och får bakterier?

Jag är inte Helena men: Fotot är inte foto som polisen har tagit vid husrannsakan, utan ett foto som påträffats bland HL:s datafiler. Frysen på fotot stämmer inte med HL:s frys, och hon har själv sagt att hon har hämtat fotot från nätet. Om jag minns rätt var det ett foto som hade med något firande av en dc hub att göra.

EDIT: Bakterier och lukt (flugor!) är det väl bara Theron som hittat på?
Citera
2012-12-30, 14:06
  #5978
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Glennberggren
Ja, "liten" på 186 centimeter.

Ursprungligen postat av SantaMuerte
Men gud vad man skall märka ord, jag är en spjuver helt enkelt. Klen, mager och ser fullständigt harmlös ut och fylld med humor. Nöjd?

Jag trodde du hade humor. Felbedömning av mig.
Citera
2012-12-30, 14:11
  #5979
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Det är inte befängt. Du är befängd. En dödskalle är en (del av en) avliden människa oavsett vad du anser.

Självklart är det en moralisk och etisk fråga. Att du och ett fåtal andra verkar sakna sådan är ert problem.

Och hur lagen ser ut där du handlar dina likdelar har inget med svensk lag att göra.

Förklara då varför konstnären som köpte skelett av Helena helt är friad från all misstanke om brott?
Hur går det till? Snälla kära du förklara..
Citera
2012-12-30, 14:14
  #5980
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
Jag är inte Helena men: Fotot är inte foto som polisen har tagit vid husrannsakan, utan ett foto som påträffats bland HL:s datafiler. Frysen på fotot stämmer inte med HL:s frys, och hon har själv sagt att hon har hämtat fotot från nätet. Om jag minns rätt var det ett foto som hade med något firande av en dc hub att göra.

EDIT: Bakterier och lukt (flugor!) är det väl bara Theron som hittat på?

Men nu har du nog blivit bra lurad här och bilderna har några år på nacken, så det kan alltså röra sig om Vindragaregatan hon tagit bilderna. Om man tror på Helena som uppenbarligen visar att hon är bra på att få till det som hon vill man ska tro på, så är man ganska illa ute i sin uppfattning om vad som stämmer här.

Hur vet du vilka frysar hon har haft? Nej, just det du vet inte det du låter dig luras av hon säger vilket inte är en siffra rätt.

Nja, skallar med jord är ju en fråga som kanske bör tänkas på om det kan röra sig om vissa unkna lukter och några i sista minuten ostflugor eller mindre spindel som kalasar på skelettdelarna, så hitte på vet jag inte riktigt om det rör sig om. Alltså en jordig skalle låter lite illavarslande måste jag säga. Och med pannlampa, liksäckar och en stor jäkla tång som ser ut att vara en meter, så tror jag nog att det finns en del funderingar på vad hon egentligen sysslat med.
Till och med likhunden markerade, så visst fanns det dofter av likvätska där.
__________________
Senast redigerad av MrsMagoo 2012-12-30 kl. 14:22.
Citera
2012-12-30, 14:14
  #5981
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schenkmanis44
Jag är inte Helena men: Fotot är inte foto som polisen har tagit vid husrannsakan, utan ett foto som påträffats bland HL:s datafiler. Frysen på fotot stämmer inte med HL:s frys, och hon har själv sagt att hon har hämtat fotot från nätet. Om jag minns rätt var det ett foto som hade med något firande av en dc hub att göra.

EDIT: Bakterier och lukt (flugor!) är det väl bara Theron som hittat på?

Det tackar jag för.
Blir så lack till och från på dessa dubbelmoraliskt ryttare i tråden att jag missar massa sidor.
Citera
2012-12-30, 14:24
  #5982
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men nu har du nog blivit bra lurad här och bilderna har några år på nacken, så det kan alltså röra sig om Vindragaregatan hon tagit bilderna. Om man tror på Helena som uppenbarligen visar att hon är bra på att få till det som hon vill man ska tro på, så är man ganska illa ute i sin uppfattning om vad som stämmer här.

Nja, skallar med jord är ju en fråga som kanske bör tänkas på om det kan röra sig om vissa unkna lukter och några i sista minuten ostflugor som kalasar på skelettdelarna, så hitte på vet jag inte riktigt om det rör sig om. Alltså en jordig skalle låter lite illavarslande måste jag säga. Och med pannlampa, liksäckar och en stor jäkla tång som ser ut att vara en meter, så tror jag nog att det finns en del funderingar på vad hon egentligen sysslat med.

Det med jordiga och luktande skallen är det enda jag är frågande till.
Allt annat går att ge en annan förklaring till och bara för att du önskar att Helena är en dödsflatnekrofilnazist så betyder det inte att det är så.

Hon samlade bilder på döda och bad om fler - intresse som blev till ett maniskt samlande
Hon sa att hon var nekrofil för att få kontakt med folk som hade bilder på döda - skickar bilder till hennes samling
Hon sålde massor av sina bilder till andra siter - hon behövde pengar till droger och annat
Köper skallar och ben på internet - intresse samlande
Säljer skallar ben - behöver pengar till droger

Du vill ju att allt ska vara så jävla sensationellt att man misstänker att du skriver en bok om Helena.
Du är på riktigt inte långt ifrån en stalkare.

Du gräver i hennes privata.
Du kräver en personlig ursäkt av henne
Du kräver att hon ska erkänna allt för dig
Du går längder för att få hennes att se sämre ut i allmänhetens ögon
Du vet hur hon ser ut och bor, hon vet inte ens om du är man eller kvinna.

En hysterisk näthatar-stalker.
Något för Hasse Aro att gräva i kanske.
Det finns ju 100 tals personer du stalkat och hängt ut på internet.

Skabb
Citera
2012-12-30, 14:34
  #5983
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Förklara då varför konstnären som köpte skelett av Helena helt är friad från all misstanke om brott?
Hur går det till? Snälla kära du förklara..
Min förhoppning är att denna dom och ev. domar I högre instans kommer strama upp hanteringen av kranier och skelettdelar betydligt.

Som privatperson begriper ju jag att Helena ljuger om sin nekrofili, men det har inte med saken art göra. För min del hade gärna konstnären fått böter el. något annat straff.
Citera
2012-12-30, 14:34
  #5984
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Kan du då förklara varför konstnärer som köper skelett och bär hem de i Willys påsar inte är olagliga?

Helena blev helt och hållen dömd för griftefrid pga rykten läckta av kammaråklagaren.
Allt material hon hade som inte kunnat användas eller dömmas för blev hennes fall.

Jag är inte på något sätt morbid. Dödskallarna jag har ingår i två mycket uppskattade konstverk där skallarna är en del av verket.

Och hur vet du var skallarna kommer ifrån ? De kanske är skallar och benbitar där den döda personen gett sin tillåtelse. Jag menar köper man skallar från en site som säljer skelettdelar till skolor och forskning så förutsätter man att de inte är stulna eller mördade pga deras skelett.

Allt du och moralens riddare MrsMagoo säger om och om igen är er moral ni försöker tillämpa på alla.
Skulle det visa sig att skelettdelarna är på något sätt stulna eller olagligt sålda får ju företaget som säljer skiten stå till svars för det.

Hon har köpt och importerat en vara precis som vilken högstadieskola som helst. Det finns inga bevis för att hon har haft sex med dessa bendelar. Det enda var att hon gömt de i en hemlig gömma samt sålt de vidare i en Willys kasse?

Kan du förklara skillnaden snälla.
Konstnär, Samlare och Professor som alla bevarar sina skallar i ett inlåst skåp i en Willys påse?
Alla har köpt sina skallar från www.skelettdelar_till_skolor.com
HL är dömd för brott mot griftefriden - svälj det.

Var dina dödskallar kommer ifrån har jag inte en aning om - och det intresserar mig inte heller. Att du väljer att ha dem gör dig morbid i mina och många andras ögon - ja.

Det är givetvis skillnad på någon som hanterar skelett i sin yrkesutövning med ett seriöst syfte och på någon som gör det för sitt höga nöjes skull.
Citera
2012-12-30, 14:36
  #5985
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbcbcb
Värderingsfråga som du fått från ditt samhälle ja. För hade du varit född långt inne i amazonas djungel, i någon form av stam, där man kanske äter människor eller offrar till gudar för att få regn t.ex, då hade du gillat det eftersom det hade varit det enda du sätt under din uppväxt förstår du? Det finns vissa stammar som bevarar sina döda under långa perioder efter de gått bort. Vad är rätt och fel? Du ger din syn på saken, men det betyder inte att du har rätt.

Hade du varit född under 30-talets nazityskland hade du sagt Heil Hitler, Deutschland uber alles för det hade varit det enda du sätt under uppväxten. Gör det då folket födda under denna period onda eller har de fel? De är uppfostrade i en fucked up miljö med skeva värderingar
Ja?

Fast i det samhälle och den omvärld som HL växt upp i så är det skevt att leka med skelett.
Citera
2012-12-30, 15:15
  #5986
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Så jag inte missförstår här: menar du att det inte skulle vara du på någon av dom sex bilderna som har analyserats av SKL:s forensics, FUP s 82-96? De undersökta sex bilderna har fått olika grader på en utlåtandeskala:

Grad 0, +1, +1, +1, +3 samt +4.

Menar du att det inte är du på någon av dessa sex bilder? Inte heller på bilderna med grad +3 och +4?
Ingen av sexbilderna var på mig, och även +3an (som ingen av vittnena kunde se att det skulle vara jag heller även om polisen försökte truga). Däremot +4 som var tagen med en Sony Ericsson J10i-kamera en annan kamera än de övriga och inte hade någon relevans till de övriga anses vara jag av analysen. I förhör tror jag att jag sade "ingen kommentar".

De övriga bilderna och ett stort antal andra bilder verkar ha varit tagen med samma kamera, en kamera jag aldrig ägt och hittades alltså inte hemma hos mig. Vet inte om ni förstår hur forensiken fungerar i fall där det handlar om bilder. Det är det som jag försökte förklara.
__________________
Senast redigerad av SantaMuerte 2012-12-30 kl. 15:26.
Citera
2012-12-30, 15:20
  #5987
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men nu har du nog blivit bra lurad här och bilderna har några år på nacken, så det kan alltså röra sig om Vindragaregatan hon tagit bilderna. Om man tror på Helena som uppenbarligen visar att hon är bra på att få till det som hon vill man ska tro på, så är man ganska illa ute i sin uppfattning om vad som stämmer här.

Hur vet du vilka frysar hon har haft? Nej, just det du vet inte det du låter dig luras av hon säger vilket inte är en siffra rätt.

Nja, skallar med jord är ju en fråga som kanske bör tänkas på om det kan röra sig om vissa unkna lukter och några i sista minuten ostflugor eller mindre spindel som kalasar på skelettdelarna, så hitte på vet jag inte riktigt om det rör sig om. Alltså en jordig skalle låter lite illavarslande måste jag säga. Och med pannlampa, liksäckar och en stor jäkla tång som ser ut att vara en meter, så tror jag nog att det finns en del funderingar på vad hon egentligen sysslat med.
Till och med likhunden markerade, så visst fanns det dofter av likvätska där.
Polisen hade granskat frysen på vindragaregatan också om jag inte missförstod ett PM min advokat fick när vi ställde upp våra önskemål. De kunde inte visa att det var samma frys där heller.
Citera
2012-12-30, 15:22
  #5988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Ingen av sexbilderna var på mig, och även +3an (som ingen av vittnena kunde direkt se att det var jag heller). Däremot +4 som var tagen med en Sony Ericsson J10i-kamera en annan kamera än de övriga och inte hade någon relevans till de övriga anses vara jag av analysen. I förhör tror jag att jag sade "ingen kommentar".

De övriga bilderna och ett stort antal andra bilder verkar ha varit tagen med samma kamera, en kamera jag aldrig ägt och hittades alltså inte hemma hos mig. Vet inte om ni förstår hur forensiken fungerar i fall där det handlar om bilder. Det är det som jag försökte förklara.

Jag förstår, men samtidigt så kan ju kameror lånas, köpas, säljas.
Sen har jag dock ingen större uppfattning om det är du eller ej på bilderna, försöker inte heller överbevisa dig. Känner bara att jag ville inflika det jag skrev först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in