2012-12-20, 18:36
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SantaMuerte
Komma på fötter, lite media och allt som följer ett tag till. Sedan namnbyte och personnummerbyte och utbildning till undersköterska.

Bra där! vården är en utmärkt plats för en psykopat att arbeta och få "leva ut" utan konsekvens, bra tänkt!
Citera
2012-12-20, 18:55
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Nästan lite overkligt, jag funderar ibland när jag själv lyssnade vem är den där bruden som låter så sexig och spännande. Haha, mitt ego är ganska stort. Men alltså jag brukade tycka jag låter som en idiot men jag är väldigt nöjd. Såhär vältalig och genomtänkt visste jag inte ens att jag var.

offtopic: haha kanske en date med miss magoo ?

ontopic: tycker att mkt i tråden är offtopic då det diskuteras orelevanta saker som olika nick mm,tingsrätten har sagt sitt och jag väntar på en signerad bok
Citera
2012-12-20, 19:01
Medlem
HL: du verkar stå väldigt nära din pappa? Är det han som försörjt dig i drygt 20 år?

Stämmer det att du påstått att du körs runt av en eritreansk svarttaxichaufför? Var kommer pengarna ifrån? Svarttaxi kostar ju också pengar.
Citera
2012-12-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Eyes
Jag har följt den här tråden från dag 1 och även media.
Alltså det som HL utsatts för är ett rättsligt övergrepp utav åklagaren, så är det bara.
Varför säger jag det?

Jo, för att massor med material som inte gick att bevisa samt
hörsägen spreds via åklagare till svensk media och sedan nästan hela världen.
Flertalet användare här på flashback började ett korståg mot HL utan att känna till
fakta. Som det sig bör här på Flashback så började spekulerandet, fanstiserande och
ihopkoket av historier utan riktig fakta. Att sedan användare här är anonyma och för
ett korståg mot en person som inte längre är anonym och har fått hela sitt liv uppfläkt
samt mår psykiskt samt fysiskt dålig är helt vidrigt tycker jag.

Dessa flashback bullies som tycker att dom är starka när dom är anonyma är helt enkelt
patetiska. Kom med välgrundade argument, avslöja sådant där ni har helt säkra källor.
Att klanka ner på en människa helt anonymt är bara så otroligt patetiskt. Stå för vad ni är
och vad ni tycker. Sen kan jag meddela att jag inte tycker om att titta på bilder med mord och
olycksoffer då de får mig att må väldigt dåligt. Men hur många här på Flashback har säkert
inte tittat på bilderna med Elin Krantz samt barnen i Arboga, ska även då dessa hängas
ut här som missfoster, jag undrar bara?

Även jag har följt tråden från start och jag håller helt med dig i precis allt du skriver!
Citera
2012-12-20, 19:10
Medlem
Efraimssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obsolas
Finns versionen av sången någonstans att hitta?

http://www.google.se/webhp?hl=sv#hl=sv&safe=off&tbo=d&spell=1&q=Transdn iester+JohannaXn&sa=X&psj=1&ei=elPTUK3pOOiF4gTQwoG gBg&ved=0CCwQBSgA&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm= bv.1355534169,d.Yms&fp=71792659602ba5ba&bpcl=40096 503&biw=1144&bih=671
Citera
2012-12-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Eyes
Du skriver om ett väldigt fåtal fall där personen haft diagnosen aspergers ( T ex Mangs samt mordet på Hannah Bennet ). Hur är det där största andelen av mord samt misshandel varit kopplade till t ex alkohol och droger? Har även dessa haft aspergers?
Menar du att de med aspergers leder ligan över mord och misshandel i sverige samt världen?
Nej jag påstår ingenting om hur brottsbenägna patienter med aspergs är. Inte ett skvatt.
Jag talar om samhällets attityd mot denna patientgrupp och hur den attityden förändrats pga av uppmärksammade brott där GM fått/har diagnosen aspergers. Så om HL får asperger som diagnos skulle det i min mening leda till ytterligare negativ publicitet för den patientgruppen.
För att förtydliga: jag talar om samhällets attityd mot en grupp, inget annat!

Citat:
Ursprungligen postat av Xacuti
Tyvärr har samhällets attityd till personer med aspergers förändrats och jag påstår att aspergers börjar bli synonymt med något väldigt negativt och rentav farligt.

Läs gära på aspergerforum om personliga berättelser skrivna av patienter om hur de upplevt att de bemötts i samhället. Naturligtvis finns inget medicinskt belägg för det jag skrev, det är min åsikt att samhällets attityd har förändrats beträffande denna patientgrupp.
Citera
2012-12-20, 19:23
Medlem
Callass avatar
Citat:
Klart jag måste ha, bara googla mig så verkar jag jag vara ett monster. Jag vill bli ogogglebar och ny identitet helt enkelt.

Du borde ha tänkt på det innan du skröt om döingar hemma och sköt genom fönstret.
Citera
2012-12-20, 19:25
Medlem
Green-Eyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacuti
Nej jag påstår ingenting om hur brottsbenägna patienter med aspergs är. Inte ett skvatt.
Jag talar om samhällets attityd mot denna patientgrupp och hur den attityden förändrats pga av uppmärksammade brott där GM fått/har diagnosen aspergers. Så om HL får asperger som diagnos skulle det i min mening leda till ytterligare negativ publicitet för den patientgruppen.
För att förtydliga: jag talar om samhällets attityd mot en grupp, inget annat!

Så du menar att samhällets attityd är att de som har aspergers är helt galna mördare?
Och att det är de som begår till största andelen mord här i sverige?
Och det har du fått ifrån några inlägg på några diverse forum?
Du verkar vara en väldigt smart människa.
Senast redigerad av Green-Eyes 2012-12-20 kl. 19:30.
Citera
2012-12-20, 19:26
Medlem
Therons avatar
Citat:
Klart jag måste ha, bara googla mig så verkar jag jag vara ett monster. Jag vill bli ogogglebar och ny identitet helt enkelt.
Ny stad också? SVT har börjat sända en ny tv-serie Välkommen till staden där de döda kommer tillbaka.
Citera
2012-12-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Bra där! vården är en utmärkt plats för en psykopat att arbeta och få "leva ut" utan konsekvens, bra tänkt!
Tyvärr tror jag du har helt korrekt!
Tanken är skrämmande,
men det finns många sjuka inom vården..
Både patienter och personal.
Iofs så kan man alltid hoppas att HL aldrig lyckas nästla sig in i vården
eller skaffa sig ett yrke där hon för möjlighet att leva ut patologiska perversioner.
Citera
2012-12-20, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Du borde ha tänkt på det innan du skröt om döingar hemma och sköt genom fönstret.
Tja, jag är 37 år gammal och aldrig hamnat inför lås och bom. Jag har haft skelett mycket längre och annat. Du får faktiskt läsa md lite välvilja.

Därutöver är det inte mitt fel att åklagaren valde en sådan monstruös beskrivning av mig. Tycker fortfarande vapenbrotten var det allvarligaste, det övriga var lagligt.
Citera
2012-12-20, 19:40
Bannlyst
SantaHelena, kommer boken främst handla om att du anser dig blivit utsatt för ett rättsövergrepp och blivit kränkt i media, eller kommer tonvikten ligga på dina egna personliga problem, misstag och "synder" du begått?

Något snaskigt om nekrofili kanske..?

Skulle du vilja se en bisarr fictionfilm om "skelettkvinnan", eller vill du helst att allt ska glömmas bort snart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in