2012-11-20, 20:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serialhunter666
Text.

Okej, så hon har varit inblandad i pedofil.se, sexualpolitik.se?
Citera
2012-11-20, 20:04
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungeljocke
Det där om att hon verkar levt ett vanligt liv på sidan om undrar jag lite över om det verkligen stämmer. Jag har som sagt bara skummat igenom vissa delar av FUP:et så rätta mig gärna om jag har fel men är inte både hennes försörjning samt bostad lite höljt i dunkel under en period? Hon har varit inneboende vissa perioder och återigen andra har hon enligt egen utsago varit "hemlös".

Mja jag kanske är lite väl bred när jag säger "vanligt liv", är,väl främst åren runt 2004 som hon kan sägas haft ett riktigt normalt liv (efter vad hon skrivit om sig själv under den tiden), och efter dess har hon synbarligen levt ett rätt trasigt liv med droger och sprit och socialbidrag.

Men ja, som du säger så fattas en ganska stor del av hennes berättelse, från 2004 fram tills idag vore intressant att ha i detaljerad form, för jag anser att hon verkligen har "gått ner sig" under den här perioden, med en personlighetstyp hon inte alls verkat passa in på under den tiden hon postade på flashback.
Citera
2012-11-20, 20:07
Medlem
Evropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serialhunter666
Omega kan vara bolaget hon använt för sin försäljning av extrema bilder och filmer, och vapenförsäljningen hon försörjt sig på. Finnen är ju inne på det spåret, han importerade elpistolerna.

Att lönnrummet hittades var ett Flashbacktips. Gårdmo frågade om fel person, han skulle frågat om skytten och andra närstående.

Det som finns att göra är:

* identifiera vapenaffärer
* identifiera Omegas roll i vapenaffärerna
* identifiera vem som byggt lönnrummet - bör tas DNA
* identifiera den kvinna som ska ha dödats av HL
* ta reda på mer om kufen Paananen, han har en del i bagaget...

Det är ju inte så svårt att gissa sig till dels hans nick här på Flashback, samt på vilket sätt de möjligtvis har umgåtts. Rent spekulativt, såklart.

Fast vad är det du menar med "han har en del i bagaget..."? Vet du något speciellt?
Citera
2012-11-20, 20:08
Medlem
Är det bara jag som är nyfiken på vad som finns på de krypterade hårddiskarna?
Citera
Medlem
zemfiras avatar
Vem är nuvarande flickvännen? I hennes egna sparade handling "min nekrofil" nämner hon/den/det att hon inte dras till kvinnor och föredrar män.
Citera
Medlem
Mvks avatar
Tänk att följa med bruden hem efter krogen ovetandes om hennes böjelser.

Man ber om att få låna toan och märker att toapappret är slut när man ska torka sig varpå man rycker upp luckan till handduksskåpet och ser ett kranium stirrandes mot en samtidigt som hon ropar:

-Går bra där inne?
-Jodåå, ehm...bara bra.

Man drar då på sig brallorna snabbt som fan med bajs och allt kvar och vrider om låset för att rusa ut ur lägenheten men i samma stund som man vrider upp låset och öppnar dörren så ser man henne ståendes med kolsvarta ögon och dragen pistol framför sig.

Ja, sen blir det Fritzels källare, missing people och lipande anhöriga i Efterlyst.

Ont:
Det där restaurang-recensions-kvinnan som nån postade bild på tidigare, är det 100% hon eller googlade ni Namn + Efternamn + Stad?
Hon ser mulligare ut än Facebook-bruden som ser alert ut, som en joggare.
Citera
2012-11-20, 20:09
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Läs FUPen, där står hela hennes namn och hon var lätt att hitta på facebook.

Kan inte hitta det? Länk?
Citera
2012-11-20, 20:09
Medlem
serialhunter666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mutbar
Från vad jag tror är det första förhöret:

Hon ligger i badkaret när pappa kommer på besök. Efter besöket stärker hon sig med en flaska vodka. Trots mina noll poäng i psykologi tror jag att pappan har haft en viss inverkan på Helena. Vet någon något mer om relationen med pappan.

Hur vet du att hon ligger i badkaret när pappan kommer dit? Det är ju två händelser i följd.
Citera
2012-11-20, 20:11
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacuti
Är det bara jag som är nyfiken på vad som finns på de krypterade hårddiskarna?

Jag gissar på att det finns viktigt bevismaterial där. Framförallt gällande de frågor serialkiller666 tagit upp. Skulle väl bli förvånad om det inte finns ett par filmer när hon gullar med sina skallar också.

Och eftersom hon redan tidigt varit "fredligt" inställd till pedofili (så till den grad att hon troligtvis drivit hemsidor om detta): kanske barnporr? Kanske halkat in på det också, eller bara haft material för utbyte med folk som är mer intresserade av det.
Citera
2012-11-20, 20:11
Medlem
Flus avatar
Namnet Lilja Warg dyker upp i FUP:en. Pseudonymen känns igen från diverse djursex-propaganda på nätet Hon har skrivit några artiklar på sajten sexologinytt.se, t ex den här:
Sexuell degenereringsteori då och nu, del 2
Nån som vet mer om denna person?
Citera
2012-11-20, 20:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
En sak jag undrar över är om hennes "särintresse" uppstod då hon som litet barn såg sin bästa vän dö. Hon beskriver hur hon blev nedtystad och bortförd från den döda vännen. Ett barn som inte tilläts ta farväl och där hennes frågor nedtystades? Sverige är ju ett land där döden och dess inträffande är mycket tabubelagt och där man helst ska undvika att ställa frågor om detsamma.

Om man som barn råkar ut för något hemskt
utan en möjlighet att kunna bearbeta det
så kan det utvecklas till ett trauma
som i hennes fall verkar ha utvecklats till
en besatthet av döden
Det är väl hennes sätt att bearbeta hennes
upplevelse av bla hennes döda kompis
Hon beskriver hennes mamma som jätterädd
för döden och det kan ju ha triggat henne att bli ännu
mer besatt.
I dagens läge skulle man kanske ha hanterat
hennes kompis död på ett annat sätt.
Får lite aspie vibbar av tjejen också, bla pga
hon samlar på information och på saker som intresserar henne.
Citera
2012-11-20, 20:12
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Kan inte hitta det? Länk?
Sådant brukar finnas i trådens första inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in