2012-09-14, 23:13
Medlem
jardins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fransmannen som träffade Mr. Ex-RAF kunde ju ringa...
Finns givetvis flera telefonbolag med olika tackning. Larmsamtal brukar nastan alltid funka men RAF-killen var nog for chockad for att tanka pa det.
Citera
2012-09-14, 23:16
Medlem
MedelLagoms avatar
Jag skrev det redan i mitt första inlägg att det var ett negerdåd men jag tror polisen ska akta sig för att bara leta efter en person. Mest troligt så har han ensam gått ut ur sin bil och resten utav gänget suttit kvar i bilen alternativt att de suttit i en annan bil (eller så har de haft ytterligare en bil i närheten). Bilen de använde är också en typisk bil nu för tiden för neger-droggangsters. Det som bekymrar mig är att bilen hade engelska skyltar då jag var övertygad om att det var franska negrer som var gärningsmän. Skiljer sig skyltarna för de båda länderna åt mycket? Att de haft falsk skylt på bilen tror jag absolut inte.
Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Det stinker negerdåd att skjuta vita turister med barn med dussintals skott. Precis som det stinker mansdåd vid våldtäkt. Men det finns undantag i båda fallen. Vi får se när flickorna börjar tala.
Citera
2012-09-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Fransmannen som träffade Mr. Ex-RAF kunde ju ringa...

Om RAF-pilotens operatör saknade täckning, borde det väl ändå fungera att ringa nödsamtal?

Eller funkar inte det, om man har ett engelskt mobilabonnemang i Frankrike?
Citera
2012-09-14, 23:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Om RAF-pilotens operatör saknade täckning, borde det väl ändå fungera att ringa nödsamtal?

Ingen aning alls men som sagt, chock kan nog ställa till det
Citera
2012-09-14, 23:25
Medlem
jardins avatar
Citat:
Jag skrev det redan i mitt första inlägg att det var ett negerdåd men jag tror polisen ska akta sig för att bara leta efter en person. Mest troligt så har han ensam gått ut ur sin bil och resten utav gänget suttit kvar i bilen alternativt att de suttit i en annan bil (eller så har de haft ytterligare en bil i närheten). Bilen de använde är också en typisk bil nu för tiden för neger-droggangsters. Det som bekymrar mig är att bilen hade engelska skyltar då jag var övertygad om att det var franska negrer som var gärningsmän. Skiljer sig skyltarna för de båda länderna åt mycket? Att de haft falsk skylt på bilen tror jag absolut inte.
Skyltarna skiljer sig at. Latt att se skillnad.
Lank: http://sv.wikipedia.org/wiki/Registreringsskylt#Frankrike
Citera
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Jag skrev det redan i mitt första inlägg att det var ett negerdåd men jag tror polisen ska akta sig för att bara leta efter en person.
110 sidor spionspekulationer och så är det en kaffer. Vilket Västgötaklimax.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Ja, skyltarna skiljer sig. Var såg du att något vittne sagt "neger"?
Citera
2012-09-14, 23:26
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:

Ber om ursäkt om jag missförstår din fråga men att det saknas täckning betyder väl att mobilen inte når en sändare/antenn och kan därför varken ta emot eller göra samtal med telefonen. Om det är så öde att en operatör inte har en antenn/sändare i området är risken också mindre att någon annan har det.
Citera
2012-09-14, 23:27
Medlem
jardins avatar
De nya skyltarna ser ut sa har i Frankrike. Dom borjar bli vanliga.
http://www.consulat-suede.fr/artiklar/36/nya-registreringsskyltar-i-frankrike/
Citera
2012-09-14, 23:29
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det stinker negerdåd att skjuta vita turister med barn med dussintals skott. Precis som det stinker mansdåd vid våldtäkt. Men det finns undantag i båda fallen. Vi får se när flickorna börjar tala.

(Anmälda) våldtäkter har i mer än 99 fall av 100 en manlig förövare, det är så att säga hyfsat statistiskt säkerställt. Att en hel familj skjuts ihjäl i en bil är ytterst ovanligt. Ärligt talat så tror jag inte att du kan varken nämna något "undantag" där det inte varit mörkhyade gärningsmän, men inte heller något fall där det varit mörkhyade - där en bil med vita turister beskjutits. (Dessutom var brottsoffren kanske inte att betrakta som "vita"...)

Hur som helst, jag tror fortfarande att det finns någon form av motiv till detta. Jag anar att när du mumlar om din rasistiskt färgade "neger"-teori så lutar du åt att pappan (eller annan vuxen i bilen) varit insyltad i någon form av kriminalitet. Nu när så pass lång tid gått så tror jag att det kan avskrivas. Koll av telefonlistor, datorer och annat borde vid det här laget i så fall visat på en sådan koppling. Den i jämförelse med den svenska så talföra franska polisen verkar ha andra teorier.
Citera
2012-09-14, 23:38
Medlem
Citat:

Låter som 7-åriga flickan nu kan ha bekräftat någon tidigare uppgift, om att det rört sig om en mörkhyad person. Åklagaren sa redan för en vecka sedan:

www.dailymail.co.uk/news/article-2200388/Did-French-Alps-murder-victims-secret-work-space-satellite-contract-make-prime-assassination-target. html#ixzz26TjuB0Qh

Borde gå att få tag på personen om signalementet och bilmodell stämmer.

Vart tog f ö mc:n vägen? Inget frågor i BBC f ö till RAF-cyklisten, angående vilka fordon han sett lämna platsen

1 - att 7-åringen sagt något alls om en sk bad guy är dementerat.
2- hur i hela friden får du detta till att flickan kan ha bekräftat en tidigare uppgift om en mörkyad person?
3 - ditt citat "åklagaren sa redan för en vecka sedan", länkar till en hel jävla artikel. VAD exakt menar du att åklagaren sagt?
Citera
2012-09-14, 23:40
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
De nya skyltarna ser ut sa har i Frankrike. Dom borjar bli vanliga.
http://www.consulat-suede.fr/artikla...r-i-frankrike/
Men fransmännen har haft skyltar med gul botten (som engelsmännen) ett bra tag dessförinnan?
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
(Anmälda) våldtäkter har i mer än 99 fall av 100 en manlig förövare, det är så att säga hyfsat statistiskt säkerställt. Att en hel familj skjuts ihjäl i en bil är ytterst ovanligt. Ärligt talat så tror jag inte att du kan varken nämna något "undantag" där det inte varit mörkhyade gärningsmän, men inte heller något fall där det varit mörkhyade - där en bil med vita turister beskjutits. (Dessutom var brottsoffren kanske inte att betrakta som "vita"...)

Hur som helst, jag tror fortfarande att det finns någon form av motiv till detta. Jag anar att när du mumlar om din rasistiskt färgade "neger"-teori så lutar du åt att pappan (eller annan vuxen i bilen) varit insyltad i någon form av kriminalitet. Nu när så pass lång tid gått så tror jag att det kan avskrivas. Koll av telefonlistor, datorer och annat borde vid det här laget i så fall visat på en sådan koppling. Den i jämförelse med den svenska så talföra franska polisen verkar ha andra teorier.
I en negers värld ses de som vita, och bilder på mannen visar att han nästan skulle kunna komma undan med att kalla sig vit europé. Nej jag tror inte mannen och hans familj var inblandade i något olagligt och inte heller med någon allvarlig arvstvist med brodern eller någon annan släkting. De blev antingen vittnen till något som två olika gäng hade för sig eller vittnen till mordet på cyklisten eller så råkade de göra något oskyldigt mot gänget som gänget inte tyckte var lika oskyldigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in