Citat:
Ursprungligen postat av MedelLagom
Det stinker negerdåd att skjuta vita turister med barn med dussintals skott. Precis som det stinker mansdåd vid våldtäkt. Men det finns undantag i båda fallen. Vi får se när flickorna börjar tala.
(Anmälda) våldtäkter har i mer än 99 fall av 100 en manlig förövare, det är så att säga hyfsat statistiskt säkerställt. Att en hel familj skjuts ihjäl i en bil är ytterst ovanligt. Ärligt talat så tror jag inte att du kan varken nämna något "undantag" där det
inte varit mörkhyade gärningsmän, men inte heller något fall där det
varit mörkhyade - där en bil med vita turister beskjutits. (Dessutom var brottsoffren kanske inte att betrakta som "vita"...)
Hur som helst, jag tror fortfarande att det finns någon form av motiv till detta. Jag anar att när du mumlar om din rasistiskt färgade "neger"-teori så lutar du åt att pappan (eller annan vuxen i bilen) varit insyltad i någon form av kriminalitet. Nu när så pass lång tid gått så tror jag att det kan avskrivas. Koll av telefonlistor, datorer och annat borde vid det här laget i så fall visat på en sådan koppling. Den i jämförelse med den svenska så talföra franska polisen verkar ha andra teorier.