• 1
  • 2
2012-09-05, 11:21
Medlem
yoyisys avatar
Tja, jag funderar på att byta till digitala trummor och tänker då sälja mitt andra trumset och skulle vilja ha det på ett ungefär värderat så jag vet vad jag ska satsa på för prisgrupp på digitala trumset (OBS i den här tråden vill jag inte ha någon hjälp med att välja digitala trummor)

Trummorna är ett Pearl export bestående av
1 14" virvel
4 Pukor
12",14", 16", 18"
En baskagge (inte helt säker på storlek där men den är lite större än standard)
En "ram" med 4 till 5 armar (varav 1 är för puka)
Hi-hat
Och sist en pall
Allt är i bra skick och alla trummor har remo weather king skinn.

(tänker inte sälja min cymbaler pga spelningar som de behövs på)
Vad skulle ni ta för detta om ni sålde?

Bilder kommer upp ikväll
2012-09-05, 12:30
Medlem
konan-babarens avatar
Don´t do it man... Du kommer att ångra dej!
2012-09-05, 13:12
Medlem
yoyisys avatar
Nej jag kommer inte de....Kan bara spela 3 timmar om dagen (pga grannarna) och mitt schema har lagts om så jag inte kan spela de timmarna...
Så jag ska lägga ut runt 11-12k på digitala istället.
Har hållt med de förut så är inte helt dum på de
2012-09-05, 19:13
Medlem
yoyisys avatar
http://img21.imageshack.us/img21/613...0905185053.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/4...0905185121.jpg

http://img43.imageshack.us/img43/494...0905185034.jpg

Där är bilderna
(det kommer dock vara en annan hi-hat)
2012-09-05, 20:55
Medlem
bobovikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoyisy
Tja, jag funderar på att byta till digitala trummor och tänker då sälja mitt andra trumset och skulle vilja ha det på ett ungefär värderat så jag vet vad jag ska satsa på för prisgrupp på digitala trumset (OBS i den här tråden vill jag inte ha någon hjälp med att välja digitala trummor)

Trummorna är ett Pearl export bestående av
1 14" virvel
4 Pukor
12",14", 16", 18"
En baskagge (inte helt säker på storlek där men den är lite större än standard)
En "ram" med 4 till 5 armar (varav 1 är för puka)
Hi-hat
Och sist en pall
Allt är i bra skick och alla trummor har remo weather king skinn.

(tänker inte sälja min cymbaler pga spelningar som de behövs på)
Vad skulle ni ta för detta om ni sålde?

Bilder kommer upp ikväll

Slutpriset beror ju mycket på efterfrågan och kunskapen/okunskapen hos köparen, men jag skulle tro att du skulle få 5000-7000 kr +/- 500-1000 kr beroende på nyss nämnda faktorer.
Att inga cymbaler följer med samt att skinnen förmodligen ganska omgående måste bytas drar ju ner priset, så jag säger slutligen såhär: ställ in dig på att du får 4000 för det så behöver du förhoppningsvis inte bli besviken.
2012-09-06, 00:09
Medlem
yoyisys avatar
Jag behöver de dubbla om min plan för digitala ska fungera.....
Dock tror jag du är lite för pessimistisk....de är ett fint trummset
2012-09-06, 16:12
Medlem
brainspaces avatar
Du kommer aldrig få 8 för det där....begagnade trumset är ju sjukt svåra att sälja. Ditt såg ju ganska slitet ut också...Inte ens nya skinn som sagt :P
2012-09-06, 16:30
Medlem
WaldemarKas avatar
Kolla vad de andra annonserna ligger på.

Den här killen vill ha 7000 för sitt http://www.blocket.se/jonkoping/Trumset___Pearl_Professional_DX_Series_42513755.ht m?ca=11&w=3 och minus att hans virveltrumma saknar skinn så får man bra mycket fler saker att slå på för mindre pengar än vad du vill ha.
2012-09-06, 17:38
Medlem
bobovikings avatar
Citat:
Jag behöver de dubbla om min plan för digitala ska fungera.....
Dock tror jag du är lite för pessimistisk....de är ett fint trummset
Ibland är sanningen tung att höra...
Inte för att jag såklart vet med bestämdhet och kan kalla det för sanning att du inte kommer att få det dubbla för trummorna. Men chansen är mycket, mycket liten. Det du kan göra för att höja värdet på setet är ju att du ändå slänger med dina cymbaler och byter samtliga skinn på samtliga trummor (frontskinnet på bastrumman exkluderat) och stämmer upp trumsetet så att det låter fantastiskt. (Men att byta samtliga skinn kommer att gå på ett par tusen, men har du tur så får du ut mer än vad du lagt ut på skinnbytet. Pruta lite på skinnen så kanske du totalt sett går 500 kr plus på att du bytte alla skinn)

Vad har du för cymbaler? (märke/modell)

Sen ska man komma ihåg att Pearl Export inte något man höjer på ögonbrynen för. Det är trummornas motsvarighet till Opel skulle jag säga.
2012-09-06, 22:00
Medlem
yoyisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboviking
Ibland är sanningen tung att höra...
Inte för att jag såklart vet med bestämdhet och kan kalla det för sanning att du inte kommer att få det dubbla för trummorna. Men chansen är mycket, mycket liten. Det du kan göra för att höja värdet på setet är ju att du ändå slänger med dina cymbaler och byter samtliga skinn på samtliga trummor (frontskinnet på bastrumman exkluderat) och stämmer upp trumsetet så att det låter fantastiskt. (Men att byta samtliga skinn kommer att gå på ett par tusen, men har du tur så får du ut mer än vad du lagt ut på skinnbytet. Pruta lite på skinnen så kanske du totalt sett går 500 kr plus på att du bytte alla skinn)

Vad har du för cymbaler? (märke/modell)

Sen ska man komma ihåg att Pearl Export inte något man höjer på ögonbrynen för. Det är trummornas motsvarighet till Opel skulle jag säga.

Tack för alla svar.
Jag kommer slänga med 4 cymbaler som är i okej skick, de är inte bra men de är absolut inte dåliga.
Tror ni man kan lägga de på 7 då?
2012-09-06, 22:05
Medlem
bobovikings avatar
Citat:
Tack för alla svar.
Jag kommer slänga med 4 cymbaler som är i okej skick, de är inte bra men de är absolut inte dåliga.
Tror ni man kan lägga de på 7 då?
Som sagt, återkom gärna med märke och modell på cymbalerna, så är det lättare att avgöra värdet på dem.
2012-09-07, 15:20
Medlem
konan-babarens avatar
Är trummorna tighta? Brukar setet öka eller sacka? Sånt spelar ju också in på priset.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in