2015-02-20, 20:06
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hur kollar jag det?

Vilken pinne köpte du?
Citera
2015-02-20, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Vilken pinne köpte du?
Microsoft SideWinder Precision Pro
Citera
2015-02-20, 23:28
Medlem
Bananarnes avatar
Citat:
Hur kollar jag det?

Ny till spelet? Startar du i luften så är det arcade.

Arcade betyder att fysik inte spelar nån roll. Det är skitsvårt att få en joystick att funka till arcade för att plan har så fruktansvärt olika roll rates. Sen är det imo inte värt med joystick i det game modet.

Realistic battle betyder att du startar från landningsbanan i 3rd person view. Både flygplanets flightmodel och fysiken som utövas på planet kommer att göra att det känns trögare att flyga. OBS du tappar din target lead indicator, alltså den saken som pekar åt var du ska lobba skotten. IMO inte värt med joystick här heller

Simulator battle nu börjar vi närma oss. Du startar på landningsbanan, men det är inte allt. Eftersom propellern snurrar åt ett håll så kommer den orsaka vridmoment åt det andra. Sen måste du trimma dina control surfaces för att egentligen kunna starta från landningsbanan. Sen saknar du indicators för fiendeplan också. Så vad man måste göra är att skaffa en jävla kikare och sitta och spana på sin datorskärm för att hitta motståndare.

Har du väl en joystick så ska jag säga såhär. Försvinn så långt du kan från detta cancerinfekterade spel och gå till ett spel som är tillverkat av utvecklare som inte är beroende av crack och meth.

http://il2sturmovik.com/

Ska du spela med joystick är det spelet för dig.
Citera
2015-02-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananarne
.
Nej jag är inte ny. Jag undrade var man hittar "Use joystick for this game mode".
Citera
2015-02-21, 00:34
Medlem
Bananarnes avatar
Citat:
Nej jag är inte ny. Jag undrade var man hittar "Use joystick for this game mode".

Förlåt. Pilsner och ungefär 6000 dåliga matcher idag har gjort mig lite slö på att läsa.

Tror du måste sätta på simplified controls då. Borde låta dig sätta en joystick samtidigt som du har instructorn som håller dig lite i handen så du inte flat spinnar såfort du svänger.

Menu -> Controls -> Simplified controls.

Men fortfarande. Seriöst, ska du spela med joystick ska du lååååååååååååååååååååååååååååångt från War thunder. Det är omöjligt att fucka upp ett spel såhär mycket varenda patch.

Så det finns bara en jävla anledning varför dom gör såhär. Dom försöker att jävlas med sin spelarbas, kan jävlar inte vara något annat. Inte ens EA Games som släpper ett jävla BF4 som knappt nått alfa tills sina spelare har lyckats göra spelet successivt sämre och sämre för varje patch.
Senast redigerad av Bananarne 2015-02-21 kl. 00:37.
Citera
2015-02-25, 10:43
Medlem
kissen_mjaus avatar
Ni som följer utvecklingen (orkar inte googla eller gräva mig genom tre ton text)
https://www.youtube.com/watch?v=VTzHj-R9McA
Är inslag av fps på gång i spelet eller är det bara en fin trailer det där?
Citera
2015-03-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Ni som följer utvecklingen (orkar inte googla eller gräva mig genom tre ton text)
https://www.youtube.com/watch?v=VTzHj-R9McA
Är inslag av fps på gång i spelet eller är det bara en fin trailer det där?

Den där videon gjordes för att hedra de som bekämpade i det Stora Fosterländska Kriget mellan Tyskland och Ryssland den 22 juni 1941. Vad du ser i videon är inte referenser till spelets faktiska grafik, men man kan säga att trots den överdrivna realismen som visas i videon fungerar spelet på ett likt sätt.
Citera
2015-04-04, 12:00
Medlem
Någon som sitter och kör vagnarna i War thunder?
Citera
2015-04-05, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hecules
jajjamen
Citera
2015-04-22, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hecules

Jag spelar en hel del Tanks.
Ansök till Flashbacks squadron så får vi försöka lira lite!
Citera
2015-04-23, 08:34
Medlem
Spelar också tanks, mer eller mindre uteslutande. Ioifs via PS4, misstänker att man får ett handikapp, men det är det som går hemma hos mig.

Någon som vet när 1,49 släpps? Såg att dev-server kopian gått ut igår.
Citera
2015-04-23, 10:14
Medlem
Bananarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eQuiitox
Jag spelar en hel del Tanks.
Ansök till Flashbacks squadron så får vi försöka lira lite!

Kastade iväg en ansökan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in