Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-04, 23:52
  #1
Medlem
Xalteds avatar
Detta var riktigt märkligt. Jag lider inte av depression eller något liknande. Visst, det är inte alltid man tycker att livet är frid och fröjd och att "döden" nästan skulle kännas som en befrielse ibland (men vill inte dö, såklart). Men imorse, av någon skum anledning (hade inte upplevt något onormalt eller så under dagen), men jag brukar ALLTID komma ihåg mina drömmar, speciellt alla detaljer osv, jag gillar att drömma helt enkelt. Men som sagt, imorse så drömde jag att jag SKÖT skallen av mig med en jävla bössa. Och det sjuka var att jag såg mig själv i 3:e person som sedan började plocka upp delar av min hjärnsubstans. Vad i helvete? Vafan betyder detta (om det nu ens har någon betydelse). Stress? Har precis kommit igång med skolan och allt. Och allt är som vanligt. Inga konstigheter eller ovanligheter. Någon som haft en liknande dröm? Att du begår självmord? Vaknade dessutom upp i en jävla hastig rörelse efter det. Oftast brukar jag älta och tänka på mina drömmar under dagen, men idag gjorde jag inte det trots detta. Weird.
Citera
2012-09-05, 00:00
  #2
Medlem
Zelogaths avatar
Tycker att din dröm är intressant då de flesta som drömmer om sig själva i livshotande situationer brukar (nästan) alltid vakna innan man dör, du är nog den första jag har hört som har dött utan att vakna!

Anledningen till att du inte ältar denna dröm är väl för att du tycker att den är obehaglig, och därför blockerar hjärnan detta så att du slipper.

Har ej haft liknande dröm, och jag tror inte att det är något du behöver oroa dig för!

Försök tänka på annat, lev ditt liv, och se om dina drömmar förändras ytterligare.
Drömmer du liknande drömmar efter denna gång så kanske det är dags att fundera på om något i ditt liv har förändrats.

Klassikern är ju att man brukar hänvisa till att man har skolstress/prestationsångest när man precis har börjat skolan igen, men det lär du märka själv
Citera
2012-09-17, 00:03
  #3
Medlem
Jag drömde en gång att jag tog livet av mig. Fruktansvärd dröm, och jag minns den fortfarande trots att det nog var en 7-8 år sedan jag hade den.

I verkligheten hade jag flyttat hemifrån men i drömmen var jag tillbaka i lägenheten med min familj. Allting var lite förvridet, förstås, men i stort sett befann jag mig i en riktigt skaplig kopia av den lägenhet vi bodde i. Av någon anledning mådde jag extremt dåligt (jag grät och hade fruktansvärd ångest) och jag hoppade från balkongen. Jag kommer ihåg att jag dök huvudstupa just för att jag visste att jag skulle dö. Men drömmen tog inte slut där.

Istället för att vakna gick jag nu omkring som ett klassiskt filmspöke och kunde studera följderna av mina handlingar. Mina föräldrar och syskon grät och mådde dåligt. Det var en ganska lång dröm detta så jag hann se mycket.

Jag vet förstås inte, men jag misstänker att mitt omedvetna bearbetade vissa tankar som smugit sig på i slutet på tonåren. Inte så att jag var deprimerad, men jag minns att jag "lekte med tanken" att man kanske skulle ta livet av sig. Denna dröm visade för mig konsekvensen av ett sådant handlande - givetvis helt omedvetet.

I vilket fall var drömmen riktigt obehaglig och känslan satt i flera dagar efteråt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback