2012-09-04, 19:51
Medlem
TheRealLifes avatar
Hej,

Jag hoppas att jag lägger denna tråd korrekt, annars ber jag om ursäkt och ber mod att flytta denna korrekt.

Jo det är så att jag och en vän har en firma ihop och vi har en Tv i vår "reception".
Vi skulle vilja att denna tv ska användas för att visa det vi har att erbjuda.

Exempel 1:
Stor bild överst på tv'n och 2 små bilder under, den stora bilen ska visa en specifik vara/kampanj som vi ska kunna byta ut efter en tid enkelt.
Dom små bilderna ska visa något annat, som annan vara eller information.

Exempel 2:
En stor bild, underst på tv'n ska det vara en informationsbox med rullande information.

Är det någon som kan hjälpa mig med detta?
Alternativt om det finns någon som har ett tips på program som man kan använda sig av för att skapa detta?

Eller om ni har något annat tips som man kan använda sig av för just reklam i detta syfte?
Ska man skapa en "reklamfilm" och spela upp den?
Hur skapar man enklast en sådan reklamfilm och med vilket program?

Tack på förhand!
Citera
2012-09-04, 22:34
Medlem
RutSvenssons avatar
Koppla till en dator och kör ultramon på den. Sen kan du väl göra 3 olika videosnuttar som du synkar.

Det var i alla fall ett svar
Citera
2012-09-07, 17:31
Medlem
Jacob.Sonars avatar
Testa http://www.digitalsignage.com/, det är gratis och finns oändligt många möjligheter att "layouta" sitt filmer. Du kan ha i princip hur många småfönster som helst. Om jag förstod dig rätt.
Problemet är bara att det tar lite tid att få kläm på det. Men de har ett par video tutorials som är helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in