2012-09-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Äsch, skott i baklåret blöder.

Mannen, som är i 30-årsåldern, träffades av minst tre skott och har förts till sjukhus. Enligt Stockholmspolisen har han skottskador i båda underbenen och i ena låret.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ma...an_7473830.svd
Citera
2012-09-04, 19:57
Medlem
Låter precis som i Gamla stan i torsdags...

https://www.flashback.org/t1951539p5
Senast redigerad av Spitfire 2012-09-04 kl. 20:01.
Citera
2012-09-04, 20:23
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitfire
Låter precis som i Gamla stan i torsdags...

https://www.flashback.org/t1951539p5

Precis vad jag tänkte. Undrar om offret även denna gång inte har någon koppling till den kriminella världen.
Citera
2012-09-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Precis vad jag tänkte. Undrar om offret även denna gång inte har någon koppling till den kriminella världen.

Gamla stansnubbens brorsa är 31?
Citera
2012-09-04, 20:30
Medlem
brewslees avatar
Att det står Gullmarsplan är inte helt riktigt, det var inte där det hände. Inte heller vid gymnasiet eller tunneln under spåren som nämnts.
Citera
2012-09-04, 20:32
Bannlyst
Verkar vara en märkning. Annars hade skytten skjutit mot huvudet.
Uppgiften om åtta till tio skott är det vittnen som uppger. Stämmer det så är det en dålig skytt.
Citera
2012-09-04, 20:45
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brewslee
Att det står Gullmarsplan är inte helt riktigt, det var inte där det hände. Inte heller vid gymnasiet eller tunneln under spåren som nämnts.

Utan mer ner mot vattnet? Vet du exakt? Hörde skotten sjukt tydligt från södermalm nämligen.
Citera
2012-09-04, 20:50
Medlem
brewslees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Utan mer ner mot vattnet? Vet du exakt? Hörde skotten sjukt tydligt från södermalm nämligen.

Tyvärr, jag har ingen närmare info. Att jag kan utesluta de platser jag nämnde beror på att jag befann mig där när detta skulle inträffat. Jag hörde inte ett ljud trots att jag bör ha varit närmare brottsplatsen än du vilket tyder på att det skedde nära vattnet.
Det enda jag märkte var att en polisbil på utryckning hastade upp för Gullmarsvägen. Jag blir inte klok på vart fotografierna är tagna heller, väggen i bakgrunden påminner om en plats nära en tvärbanestation men jag kan ju vara fel ute.
Citera
2012-09-04, 20:57
Medlem
rambo1488s avatar
Såg en polis helikopter runt 18 cirkulera väldigt länge runt gullmarsplan vid 18-tiden. Måste va någon form av uppgörelse i undre värden, för tror knappas att det är några nysvenskar som har skjutit loss kring gullmars
Citera
2012-09-04, 21:15
Medlem
fattyacids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brewslee
Tyvärr, jag har ingen närmare info. Att jag kan utesluta de platser jag nämnde beror på att jag befann mig där när detta skulle inträffat. Jag hörde inte ett ljud trots att jag bör ha varit närmare brottsplatsen än du vilket tyder på att det skedde nära vattnet.
Det enda jag märkte var att en polisbil på utryckning hastade upp för Gullmarsvägen. Jag blir inte klok på vart fotografierna är tagna heller, väggen i bakgrunden påminner om en plats nära en tvärbanestation men jag kan ju vara fel ute.

Håller med, får heller inte ihop väggen i bakgrunden med gångvägen ner mot vattnet. Gick där senast igår på väg till bajenmatchen. Och nej, tror inte du är fel ute, de är absolut vid tvärbanan, frågan är vara var.
Citera
2012-09-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blajjne
Skulle kunna ha anknytning till mordet i Enskede i somras, någon som vet vem den skjutne är? Just nu snurrar polis helikoptern ovanför Tallkrogen..

Va inne på samma spår direkt när jag såg tidningsrubriken. Undrar om hämden kom nu, är det 8-10 skott så lär det vara för att "markera". Kan tänka mig att offret skulle dött om det var hämden. Men tiden får utvisa.
Citera
2012-09-04, 21:36
Medlem
Bilden är tagen vid Simlångsvägen, norr om Sporthallen vid gymnasiet. Man anar konturen av sunksyltan Skanskvarn på andra sidan. Kvarnen angörs via en tunnel under tvärbanan, strax till höger utanför bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in