2012-09-04, 21:44
Medlem
Yxzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Håller med, får heller inte ihop väggen i bakgrunden med gångvägen ner mot vattnet. Gick där senast igår på väg till bajenmatchen. Och nej, tror inte du är fel ute, de är absolut vid tvärbanan, frågan är vara var.

http://www.dn.se/sthlm/man-skjuten-i...d-gullmarsplan

Tror att "väggen" i bakgrunden är tvärbanan intill Skanskvarn.

http://www.hitta.se/karta?ref=start#var=siml%C3%A5ngsv%C3%A4gen&from=1 &pageCount=20&level=1&sm=6&center=6577657:1629415& type=sat&zl=9&bounds=6576988:1628048,6578326:16307 80&rlm=1&mp=[{%20%22x%22%3A%221629511%22%2C%20%22y%22%3A%226577 734%22%2C%20%22i%22%3A%22%2Fpublic%2Fimages%2Fweb% 2Fmap%2Fmap-pin%2Fpoint.png%3F120810-105843%22%2C%20%22t%22%3A%22Brottsplats%3F%3F%3F%2 2}]
Citera
2012-09-04, 22:06
Medlem
bongiovis avatar
Om det handlar om gångvägen ner mot marinan så har alkisar/pundare tillgång till ett stort bord med bänkar som dom brukar hänga vid.
Vet inte om dom sover där också. När jag passerade där i somras så satt det 10-15 alkisar och hade fest..
Citera
2012-09-04, 22:37
Medlem
SingleStars avatar
Här är blodpölens lokalisering:
http://kartor.eniro.se/m/9xfPl

Bild på blodpölen tagen på kvällen.
http://tinypic.com/r/2yvjl8n/6

Jag var där strax efter nio på kvällen och tog bilden.

3 polisbilar säger mig att personen är sedan tidigare känd av polisen.
Citera
2012-09-04, 23:06
Bannlyst
Tror inte det ska kopplas till Enskedemordet. Då hade inte skotten tagit i benen, då hade dem suttit i överkroppen och sen i skallen från nära håll.

Gamla stan?
Citera
2012-09-04, 23:08
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongiovi
Om det handlar om gångvägen ner mot marinan så har alkisar/pundare tillgång till ett stort bord med bänkar som dom brukar hänga vid.
Vet inte om dom sover där också. När jag passerade där i somras så satt det 10-15 alkisar och hade fest..

Sitter där i stort sett dygnet runt, vissa av dem sover där också. Andra inte.
Gick ut Kunskapsgymnasiet i våras (ligger mitt emot Söderstadion) så har rätt stor koll på området däromkring.
Känner däremot inte igen gångvägen som visades på bilden?

Edit: Såg Singlestars inlägg, ligger riktigt ödsligt det stället för att vara såpass nära Gullmarsplan. Enbart fyllon i stort sett.
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2012-09-04 kl. 23:14.
Citera
2012-09-04, 23:12
Medlem
Jag var på Gullmars mellan kl 17.50 och 18.45, märkte inte ett dyft av detta!
Min sambo nämnde när han hämtade mig där att han ville flytta tillbaka dit eftersom det är "så nära stan men ändå lugnt och stilla".
Yeah, right!!
Citera
2012-09-04, 23:17
Bannlyst
Luktar lite niggers eller småblatte-gangster över detta.
Hade det varit stora kanonerna hade det nog inte blivit 10 skott på en såpass offentlig plats bara för att märka någon i benet.

Gissar att det är Rågsved-Stefan som skjutit Hässelby-Alfons efter avslutad skoldag över ett par hundra kronor i knarkpengar.
Citera
2012-09-04, 23:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallonpannkaka
Jag var på Gullmars mellan kl 17.50 och 18.45, märkte inte ett dyft av detta!
Min sambo nämnde när han hämtade mig där att han ville flytta tillbaka dit eftersom det är "så nära stan men ändå lugnt och stilla".
Yeah, right!!
Bosätt dig i Skärmarbrink eller ta dig över vägbron in i Årsta 250-350 m från platsen så är det hur lugnt som helst, däremot är det mycket folk som passerar Gullmars på g ut eller in till stan däribland en del drägg.
Citera
2012-09-04, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Bosätt dig i Skärmarbrink eller ta dig över vägbron in i Årsta 250-350 m från platsen så är det hur lugnt som helst, däremot är det mycket folk som passerar Gullmars på g ut eller in till stan däribland en del drägg.

Är det så?
Har inte varit ute och runkat runt vid Skärmarbrink så mycket, så jag har dålig koll.
Du får gärna skicka PM med bra info för jag letar just nu bostadsköp och tänker att Skärmarbrink skulle vara strategiskt.
Har dock avskrivit det lite på grund av fördomar gentemot NIGGERS.

Nu var jag off topic och seglade.
On topic så menar jag att Gullmars ändå måste betraktas som relativt lugnt med tanke på den massiva mängd människor som passerar där varje dag.
Det är ju verkligen allt från pundare till miljonärer.
Det vore konstigt om inte kriminella av olika anledningar skulle få för sig att sammanstråla där och göra upp lite då och då.
Tror inte det drabbar oskyldiga ens på en mätbar nivå.
Citera
2012-09-04, 23:24
Medlem
Citat:

Exakt så är det, när man passerar den där bron blir det verkligen som ett helt nytt område.
Citera
2012-09-04, 23:25
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:

Hammarby Sjöstad är väl ändå det bästa alternativet? Tvärbana 7-8 min till Gullmars.
Vad jag sett av Skärmarbrink är det inte särskilt trevligt, har dock bara sett det kvällstid.

Citat:
Ursprungligen postat av Akinator

Gissar att det är Rågsved-Stefan som skjutit Hässelby-Alfons efter avslutad skoldag över ett par hundra kronor i knarkpengar.

Det är ändå "fint folk" som går i Värmdö, hög intagningspoäng etcetera.
Citera
2012-09-04, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Här är blodpölens lokalisering:
http://kartor.eniro.se/m/9xfPl

Bild på blodpölen tagen på kvällen.
http://tinypic.com/r/2yvjl8n/6

Jag var där strax efter nio på kvällen och tog bilden.

3 polisbilar säger mig att personen är sedan tidigare känd av polisen.

Gm har troligtvis anlänt till platsen för skjutningen med bil, avlossat några några skott för att sedan stiga in i bilen igen för vidare avfärd. Det är tämligen enkelt att ta sig därifrån med bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in