2012-09-04, 11:15
Medlem
Mickej79s avatar
Hej

Någon mer än jag som har problem att kopiera filer till ett usb minne? Alltså det är ingen problem för den kopierar över filerna till usbminnet men man får ingen info om hur det går med kopieringen. man får gissa till sig att filen är kopierad? Någon man kan göra åt? Och sen undrar jag om man kan få ett ruta som kommer upp istället för att det ska ligga bredvid klockan?
Citera
2012-09-04, 12:17
Medlem
Ehfraims avatar
Om du gör det via terminalen kan du använda
Kod:
cp -v /målmapp/ /usbmapp/ 
för att få information om kopieringen.
Citera
2012-09-04, 16:11
Medlem
Zoms avatar
Det bör dyka upp i ikonen "underrättelser och jobb", vilket visar hur det går med jobb i bakgrunden i ikonen. Du kan klicka på den så bör det dyka upp en progress bar där du också kan avbryta kopieringen eller pausa den.
Citera
2012-09-05, 07:49
Medlem
Mickej79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zom
Det bör dyka upp i ikonen "underrättelser och jobb", vilket visar hur det går med jobb i bakgrunden i ikonen. Du kan klicka på den så bör det dyka upp en progress bar där du också kan avbryta kopieringen eller pausa den.

Problemet för mig är att när jag kopierar saker till usb enheter typ usbminne m.m så syns inte kopieringen alls som du förklarar .. men det funkar när jag kopierar mellan mina 2 diskar i datorn?
Citera
2012-09-05, 15:22
Medlem
Zoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickej79
Problemet för mig är att när jag kopierar saker till usb enheter typ usbminne m.m så syns inte kopieringen alls som du förklarar .. men det funkar när jag kopierar mellan mina 2 diskar i datorn?
Otroligt märkligt. För mig fungerar det oavsett enhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in