Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-23, 17:04
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenkeJansson
Har pratat med flera av mina vänner men ingen har något minne av det jag påstår ha funnits eller finns, nämligen ett chokladägg med något vitt skum inuti, fanns vid påsken och man fick med en liten sked.

Dem första jag tänkte på: http://detvarintejagdetvarvaxthuseff..._143649830.jpg
Citera
2013-11-05, 11:42
  #98
Medlem
Hashtags avatar
Vad heter godisen som är god och är typ blå?
Citera
2013-11-05, 12:33
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashtag
Vad heter godisen som är god och är typ blå?

Lite mer att gå på får du ge oss.

Gelé, mjuk, mashy, hård, sur, salt, söt?

När/var såg du den sist?
Citera
2013-11-07, 09:40
  #100
Medlem
Någon som har en bild på en glass som gick att köpa tidigt 80tal, har tänkt på den i flera årtionden men kan inte minns namnet. Vill minnas att det var en 1 liter burk som var vit, beach och vill minnas att det var figurer i svart, brunt som var något i cowboy teama, har för mig att det var en speciell smak som jag fortfarande har på tungspetsen men inte riktig kommer ihåg hur det smakade.
Citera
2013-11-07, 19:23
  #101
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hashtag
Vad heter godisen som är god och är typ blå?

http://www.lakritsroten.se/alla-prod...-violpastiller kanske, har för mig att dom var violetta men annars så får jag ju upp vicks blå eller nåt sånt i skallen men det kan det ju inte vara.

Sen är dom väl lite vita, dom jag köpte sist om det nu var samma http://www.mathem.se/varor/halstable...pase-75g-vicks Kanske det var nåt liknande som jag valde.
Citera
2013-11-12, 19:15
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Det där kunde till och med ha vart en bild på min mormor. Ser absolut inte vad det är.

du gjorde min dag hahaha!
Citera
2013-11-27, 22:16
  #103
Medlem
Hjälp! Kom att tänka på en sak för ett tag sen och kan inte få detta ur huvudet! I slutet av 90-talet, möjligtvis början på 00-talet, fanns en glass-sås(?)/topping som var riktigt riktigt syrlig. Vill minnas att den var grön. Den har, vad jag vet, inte funnits i butik på många år. Jag bara måste få reda på vad den hette! Minns inte ens hur flaskan/tuben såg ut, känner bara den där extremt syrliga smaken i munnen. Typ som surt godis. Finns här någon som har minsta aning vad jag pratar om?
Citera
2013-12-15, 17:54
  #104
Medlem
leveltwos avatar
Nåågon som vet vad dessa kallas? och var finns dom att köpa?

http://goo.gl/PghNho
Citera
2014-01-05, 19:46
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stompalompa
Hjälp! Kom att tänka på en sak för ett tag sen och kan inte få detta ur huvudet! I slutet av 90-talet, möjligtvis början på 00-talet, fanns en glass-sås(?)/topping som var riktigt riktigt syrlig. Vill minnas att den var grön. Den har, vad jag vet, inte funnits i butik på många år. Jag bara måste få reda på vad den hette! Minns inte ens hur flaskan/tuben såg ut, känner bara den där extremt syrliga smaken i munnen. Typ som surt godis. Finns här någon som har minsta aning vad jag pratar om?

Men gud, vad du påminde mig om denna nu! Detta skulle jag också vilja veta, skulle vilja smaka den igen. Förmodligen så skulle man avsky den översöta smaken som vuxen, men mina smaklökar vill ha en tripp till 90talet lik förbannat
Citera
2014-01-05, 19:48
  #106
Medlem
Fjantors avatar
Nån som kommer ihåg dom där salmaikkulorna som låg i en liten plåtlåda..
Har för mig att locket va blått....

Måste varit slutet på 80 eller nått..
Citera
2014-01-05, 19:55
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hashtag
Vad heter godisen som är god och är typ blå?
Tror du att vi är synska? Behövs lite mer information. Spickesill kanske?
Citera
2014-01-05, 20:01
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Tjenare! Mina vänner hade någon form utav turkiskt godis och jag kan inte komma på vad det heter

Godisarna var i plastförpackningar utan etikett, dom var rektangulära. det var två olika sorter, den ena var orange-röd och geleaktig med pistagenötter i. Den andra var vit med någon form utav nötter i.

Någon som vet något? Tack på förhand mvh graffdatshit!
I välsorterade affärer så brukar det finnas hyllor med utländska varor, kika där. Jag tror nämligen att jag har sett någonting liknande där
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback