Va heter dom där "evighetskulorna" som man slickade på tills tungan blödde och sen lite till? Finns dom att beställa någon stans eller köpa i butik i Göteborg?
Tjenare ! Jag eftersöker en speciell sorts kex med chokladfyllning som fanns för kanske 10-15 år sedan i butikerna..
Dom var små runda med olika (ansikten,"smileys" tryck på dom och trycken var bruna) själva kexet själv var typ beige färgad och inuti var dom fyllda med choklad. Jag har letat i butiker men inte sett dom.
Har också för mig att själva påsen dom låg i var blå ?
Finns det ens i Sverige? Har bara köpt i USA, hur som helst så har du alldeles säkert rätt då man "tuggar" (biter sönder tänderna) alternativt slickar på dem i all evighet.
Kan vara Gobstoppers h*n menar, det kanske är samma sak som Jawbreaker men i england kallas de Gobstoppers, finns på amazon.co.uk, är osäker på om de levererar till sverige dock.
Jag har för mig att dom var tvungen att sluta säljas pga för hög koffeinhalt.
Tror det var runt 30mg koffein per tablett. Är inte 100 på ifall det var just 30mg men iaf var det mycket koffein för en sån liten godis. God var dom minns jag!
Hej. Jag undrar vad det godiset heter som finns i rosa små påsar, jätte sura, dom är rätt små och ser nästan ut som små frön.
Nån som vet vad jag pratar om?
Hej. Jag undrar vad det godiset heter som finns i rosa små påsar, jätte sura, dom är rätt små och ser nästan ut som små frön.
Nån som vet vad jag pratar om?
Har pratat med flera av mina vänner men ingen har något minne av det jag påstår ha funnits eller finns, nämligen ett chokladägg med något vitt skum inuti, fanns vid påsken och man fick med en liten sked.
Har pratat med flera av mina vänner men ingen har något minne av det jag påstår ha funnits eller finns, nämligen ett chokladägg med något vitt skum inuti, fanns vid påsken och man fick med en liten sked.
Detta känner även jag gen, fann dem i Turkiet för inte så överdrivet längesedan.
Jawbreakers/gobstoppers använder båda namnen här i Sverige och dessa finns att köpa lite varstans (Oftast osorterade blatteaffärer) och kommer i en svart/genomskinlig förpackning.
Vad heter denna frukt hos er närmaste butik eller vad kallar ni den mest vanligtvis? Frukten byter namn hela tiden i min närmaste butik och jag vet inte vad som är vanligast att kalla den... Blir lite jobbigt när man ska diskutera frukter med någon och det tar flera minuter att förklara vad favoritfrukten man har heter. Det har stått flera olika namn men aldrig "sandpäron" inne på affären, det är det som gör mig fundersam.