Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Min teori är att det rör sig om ett skenäktenskap, dvs hon har fått en större summa cash för att gifta sig med snubben så att han sedan kan få uppehållstillstånd i EU. Under tiden kan hon leva ganska gott i Egypten för att 6 månader senare ta sig hem till Svea efter en lång semester samt lite cash på fickan.
Mycket tänkbar teori. Fast det verkar som lite kort tid för att kunna ha arrangerat allt det där. Hon hade ju bara varit i Egypten ett par dagar. Kom de bara upp till henne på hotellet med en färdig "paketlösning" utan att ens veta vem hon är, eller att hon ens vet vem de är för den delen? Och utreder de inte sådan på migrationsverket när det väl är dags? Typ frågar kontrollfrågor etc. för att se hur pass väl de känner varandra när det väl är dags att resa till Sverige? Från Egyptiskt håll kan jag tänka mig att det judisklåtande efternamnet utgör ett hinder för äktenskap, om det skulle vara på det sättet?
Och Egyptiska migrationsmyndigheten lär väl också vilja veta hur hon tänkt finansiera sitt uppehälle för att godkänna visum på ett år? Turistvisum kan man väl vanligtvis får upp till tre månader, sen måste hon ju intyga legitima grunder för sin vistelse. Kan inte tänka mig att det räcker med att säga "Ööh ge mig ett visum va? Jag hade tänkt att lalla runt och slå dank här i ett år".