Citat:
Ursprungligen postat av Lem
Blir galen på mig själv, precis tagit upp träningen igen och som vanligt snöar jag in på styrketräning fast jag helst av allt vill ha en riktigt snygg fitnesskropp. Med fitnesskropp menar jag en snygg dansant tjejkropp, ja just det, jag är tjej

Hur mycket tid på styrketräning ska man lägga? Slänger även in motionssim och löpning och minst 15 min stretch efter varje träningspass vanligtvis 30.. Tips någon??? Gillar för övrigt styrketräning, är det lägre vikter och mera reps som gäller? And btw såg en tjej på gymmet igår, hennes muskliga överkropp såg läskig ut....är det fint? Dont understand...
För det första... vad fan är en
dansant kropp ?!?
För det andra... det är jättesvårt att träna sig till en musklig överkropp. I synnerhet för tjejer. Såvida du inte har mustasch, basröst och hår mellan brösten så kommer du inte få stora muskler av styrketräning med mindre än att du lägger ned en enorm anstränging under mycket lång tid.
Om jag vore du skulle jag träna styrketräning på ett effektivt sätt, tills jag hade fått de tonade muskler du önskar. Sedan hade jag underhållstränat musklerna med en liten dos styrketräning medan jag fokuserat på att bränna fett. När du är nöjd med din fettprocent så är det klart. Du har en fitnesskropp!! Grattis i förskott och lycka till!!
Många killar tycker att det kan se lite överdrivet ut om en tjej har en rigktigt musklig överkropp. En del gillar det. Personligen gillar jag ett feminint utseende. En tjej får gärna vara vältränad men inte biffig. Och jag gillar bröst och rumpa, så de tjejer som "tränar bort" dessa tycker jag får fula proportioner och blir osexiga. Tjejer som har låg fettprocent måste nästan skaffa implantat för att se vettiga ut i min bok. Men det finns ju även en hel del killar som gillar smala tjejer utan bröst. Smaken är som baken, och oavsett hur du ser ut så kommer du alltid vara snygg för någon