2012-09-01, 15:40
Bannlyst
Hej.

För det mesta så träffar han henne varje gång jag dricker. Vi har förvisso fikat två gånger (nyktra givetvis) och då har vi också haft kul ihop, skrattat och njutit av varandras sällskap.

När vi dricker blir det dock en helt annan femma. Speciellt igår, då eskalerade saker. På fyllor har dom alltid klängt, försökt hålla mig i handen, kramat och vi har alltid haft kul, men hon har alltid haft pojkvän, och jag tycker det inte är ok att stöta på en annan broders tjej (Jag och pojkvännen känner inte varandra men om blickar kunde döda så skulle jag varit.. död).

Igår så gick vi ut på en rökpromenad, det första hon sa då är att hon är singel. "Äntligen *mitt namn*, är jag singel nu", tog mig i handen och då tänkte jag att det var lugnt att göra mitt. Hela natten satt vi vid varandra, när jag var på toa så hörde jag hon fråga efter mig, var ju inte ens borta länge liksom. Hon dissade flera andra killar och kom jämnt tillbaka till mig.

Jag har aldrig haft problem med tjejer förut, mest för att jag inte bryr mig så mycket om jag blir dissad eller inte. Jag har varit riktigt dryg emot vissa tjejer som gillat mig.

Detta är alltså förstå tjejen jag på riktigt finner attraktion gentemot. Tilläggas också att vi har flörtat såhär så länge vi har känt varandra, vilket blir ett par tre år.

Hur ska jag gå vidare för att göra det seriöst? (Vilket jag såklart vill och känner att vi är redo för egentligen)
Jag vill ju liksom inte mista henne, och vi är absolut inte i "friends-zone".
Allt ovan är sant. Jag är kär i henne. Blicken hon gav mig igår innan jag gick hem (Jag fick skjuts av en kompis och hon följde med men satt fram) fick mig att bli alldeles kär.

Konkreta tips uppskattas.
Citera
2012-09-01, 15:45
Medlem
stilltons avatar
pussa henne på munnen?
Citera
2012-09-01, 15:50
Medlem
StyleWarss avatar
Dra i håret kanske?

Eller grow a pair och säg vad du känner, du har ju så öppet mål så det finns inte.
Citera
2012-09-01, 16:01
Medlem
ModeKungens avatar
Knepig situation. Du vet bäst själv egentligen.

Svårt att veta ifall hon sa att hon var singel pga fylla. Hon kanske har världens fetaste ångest idag? Hon verkar i vilket fall som helst inte vara övertändligt kåt på sin nuvarande pojkvän.

Som sagt, du vet bäst själv hur du ska gå vidare. Börja med att skicka ett sms..typ: "Sjuk kväll igår ;D" och känn på läget. Gl
Citera
2012-09-01, 16:17
Medlem
eff0tss avatar
Smått förvirrad tråd, fattade inte vem 'han' var först.

OnT: Verkar ju vara klart som korvspad, bara att dra Om Du Vill Bli Min Fru av Drängarna a cappella så löser det sig!
Citera
2012-09-01, 16:18
Medlem
Lars Ulrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeKungen
Knepig situation.

TS:
Nej, som någon tidigare påpekade, så är målet så öppet att om du inte har legat med henne när helgen är slut, så är du failar at life, och förtjänar inte såna här chanser när andra ligger hemma ensamma och ledsna!
Citera
2012-09-01, 16:22
Medlem
ModeKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Ulrich

TS:
Nej, som någon tidigare påpekade, så är målet så öppet att om du inte har legat med henne när helgen är slut, så är du failar at life, och förtjänar inte såna här chanser när andra ligger hemma ensamma och ledsna!
"Du verkar inte behärska skriftlig kommunikation, så mitt råd till dig är att försöka sprida vidare dina gener så lite som möjligt."
Citera
2012-09-01, 16:28
Medlem
dunias avatar
Ska hjälpa dig, du kan tacka mig om ett år. Oke, here we go. Ta och gå till biblioteket och läs så många böcker du bara kan. Dina böcker kommer hjälpa dig. Vi kommer ändå dö snart då det är ingen idé att du stressar upp dig över en betydelselös "flört". Med böcker kommer du må bra, lära dig mera och få mer koll, trots att andra ser dig som ett handikappat retard. Meneee, du bryr dig bara inte. På så sätt vinner du över allt. Oslagbar.

Btw, läste din text nu. Tjejen är helt uppenbart kär i dig och jag tycker du borde ta tag i saken innan någon annan gör det.
Citera
2012-09-01, 16:33
Medlem
Tjejen har uppenbart någon form av känslor för dig så nu är det upp till dig att visa ditt intresse och bjuda ut henne på riktigt. Innan någon annan stjäl henne mitt framför dina ögon, som dunia säger.
Citera
2012-09-01, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Ulrich

TS:

Ok då, jag ska göra det för alla de personerna du menar.
Hon verkar inte ha ångest den här gången heller, hon frågade om vi skulle hitta på något ikväll. Vissa saker löser sig tydligen själva. Fast jag har väldigt mycket plus på mitt karma-konto till mitt försvar.

Citat:
Ursprungligen postat av dunia
Ska hjälpa dig, du kan tacka mig om ett år. Oke, here we go. Ta och gå till biblioteket och läs så många böcker du bara kan. Dina böcker kommer hjälpa dig. Vi kommer ändå dö snart då det är ingen idé att du stressar upp dig över en betydelselös "flört". Med böcker kommer du må bra, lära dig mera och få mer koll, trots att andra ser dig som ett handikappat retard. Meneee, du bryr dig bara inte. På så sätt vinner du över allt. Oslagbar.

Btw, läste din text nu. Tjejen är helt uppenbart kär i dig och jag tycker du borde ta tag i saken innan någon annan gör det.

Jag är redan på biblioteket några gånger i månaden och student. Vem är du att säga vem jag är?
Senast redigerad av Xspeakit 2012-09-01 kl. 16:38.
Citera
2012-09-01, 16:47
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Jag är redan på biblioteket några gånger i månaden och student. Vem är du att säga vem jag är?
Haha, what? Jag försöker bara hjälpa dig, när du tänker efter vet du att det är så, men ok.
Citera
2013-12-13, 00:22
Medlem
dunias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Hej.

Detta är alltså förstå tjejen jag på riktigt finner attraktion gentemot. Tilläggas också att vi har flörtat såhär så länge vi har känt varandra, vilket blir ett par tre år.

Hur ska jag gå vidare för att göra det seriöst? (Vilket jag såklart vill och känner att vi är redo för egentligen)

Konkreta tips uppskattas.

Så här ett år senare vill jag veta hur det gick??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in