Okej. För ca två och en halv vecka sedan när jag befann mig i Kroatien började vad jag trodde var en vanlig förkylning/infektion. Jag hostade fick svullna halsmandlar osv. Dock hade jag aldrig någon riktig feber. När jag kom hem fortsatte jag hosta upp slem.
Ett tag tyckte jag att jag blev bättre men nu hostar jag visserligen upp lite slem, men inte som tidigare. Hostan kommer i attacker under dagen. Det slutar med att jag drabbas av andnöd (hände inte tidigare), det känns som att andas in genom ett sugrör. Mellan dessa attacker känner jag mig inte ens förkyld (möjligtvis lite hängigare). Igår slutade det tom så att jag spydde av hostattacken. Vidare så är jag född under slutet av åttiotalet då barn inte vaccinerades mot kikhosta.
Vad göra? Snubben på sjukvårdsupplysningen trodde inte att jag hade kikhosta för att det är så ovanligt men tyckte jag skulle dra in till vc på måndag. Det jag funderar på är, eftersom det typ ska gå över av sig självt, om det är okej att träna, eller om man ska ta det lugnt i 6-8 veckor som det verkar ta att gå över (om det nu är kikhosta). Ska dra till vc på måndag såklart och kolla med dom.