• 1
  • 2
2012-08-31, 22:35
Medlem
SmallTowns avatar
Jag tänker inte i dagsläget anlita någon backslick som skiter i allt för att förvalta pengar men jag vill leka med tanken.

Vi låtsas att vi har 500.000 att lägga i händerna på någon som har tid och lust på att förvalta dessa till så mycket som möjligt och får 10% av VINSTEN. Går det minus/oförändrat blir det 0.

Marknaden är lite infekterad av oro nu och helst svenska börsen lider av svår diarré vid minsta lilla negativa nyhet.

Det finns private banking och t.ex en fond som teoretiskt skall kunna göra samma sak men enligt mig så är det inte ett bra upplägg på dagens fonder för en kund. Avgifter på pissresultat som det oftast blir i dagens börshändelser.

Hur ska någon med t.ex 500.000 att undvara hitta en nykter förvaltare för att skjuta mot stjärnorna ?
Citera
2012-08-31, 22:43
Medlem
Backafalls avatar
500 tkr är för lite för att hitta en seriös diskretionär förvaltare...

Och en seriös diskretioinär förvaltare tar aldrig risken för dig!
Citera
2012-08-31, 22:46
Medlem
SmallTowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backafall
500 tkr är för lite för att hitta en seriös diskretionär förvaltare...

Och en seriös diskretioinär förvaltare tar aldrig risken för dig!

Vad anser du är en summa för en seriös förvaltare ?

Det skulle vara kundens pengar det handlar om. Gör de ett dåligt jobb blir det ingen belöning.
Med det menar jag att jag vill få dem att läsa på och inte rulla en tärning t.ex
Citera
2012-08-31, 22:54
Medlem
Backafalls avatar
Din inställning är fel, diskretionär förvaltning är att du lämnar kontrollen över dina pengar till någon annan (förvaltaren). Det handlar självklart om mer än vilket belopp du vill förvalta men ingen som är intresserad av ditt bästa kommer gå med på ditt upplägg....
Citera
2012-08-31, 22:58
Medlem
SmallTowns avatar
Ja du menar så. Då förstår jag.

Skål på dig som orkade svara iaf
Citera
2012-08-31, 23:02
Medlem
Backafalls avatar
Skål själv, vill du veta mer om riktig diskretionär förvaltning PMa mig...
Citera
2012-09-01, 16:21
Medlem
Att ge del av vinsten innebär bara att dom tar maximal risk så det lönar sig att lägga tid på. Det finns ju sk Private Banking men där ska du ha betydligt större summor. Mitt tips är att du tar hand om det själv.
Citera
2012-09-04, 17:42
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmallTown

Det skulle vara kundens pengar det handlar om. Gör de ett dåligt jobb blir det ingen belöning.
Med det menar jag att jag vill få dem att läsa på och inte rulla en tärning t.ex

Ska helst vara över fem miljoner för att det ska kunna bli någon lönsamhet i förhållande till arbetstid (för förvaltarens sida).

Finns ingen seriös förvaltare som skulle gå med på sådana villkor, marknaden funkar inte så.
Citera
2012-09-04, 17:45
Medlem
annanmedlems avatar
Fast rimligtvis kan man väl förvalta flera kunders kapital samtidigt / på samma sätt.
Citera
2012-09-04, 18:16
Medlem
TripleXLs avatar
Hur vill de gå till väga ?

Låt säga de får 5.000.000 av någon.
Exempel på 1% courtage, vill de snabba på som fan och göra typ 100 snabba affärer för att flytta största delen av kapitalet till deras egendom ?

Varför anlitar en kund diskretionär förvaltning om förvaltaren inte ser till kunden ?

Förklara någon !
Citera
2012-09-05, 08:54
Medlem
Den enda som tjänar på diskretionär förvaltning är förvaltaren.
Lita aldrig på någon annan med dina pengar.
Citera
2012-09-05, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallTown

Runt 3 mille. Sedan förstår jag inte direkt folk som vågar lämna över sin deg till en förvaltare.
Jag tror inte man får ut något trackrecord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in